EMNER

De er klar til at få flere til at bruge nettet

Borgerne kan også chatte med de ansatte i Borgerservice

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Jette Madsen og hendes kolleger er at finde i Borgerservice hver dag fra 10-15, også når kommunen fra 1. juli indfører selvbetjeningsdag hver onsdag. Foto Kim Dahl Hansen

FREDERIKSHAVN:- Der findes en lang række digitale løsninger og muligheder for at finde informationer omkring det offentlige, som vi gerne vil orientere om og undervise i.

Det fortæller tre af de floorwalkers, der som navnet siger, skal gå rundt i Borgerservice på rådhuset og lære folk at bruge de digitale indgange til det offentlige. De er nemme at genkende i deres blå t-shirts.
Jette Madsen, Marianne Christensen, Lene Damsgaard og deres kolleger i Borgerservice vil også gerne chatte med borgerne omkring generelle spørgsmål, som man ellers ville ringe og spørge om.
- I det hele taget håber vi, at borgerne vil blive bedre til at bruge de digitale muligheder, så dem, der selv kan, betjener sig selv, mens vi så kan bruge tid på de borgere, der ikke kan bruge internettet, forklarer Borgerservicechef Jette Overgaard.
Fra 1. juli bliver der indført selvbetjeningsdag hos Borgerservice. Det betyder, at man om onsdagen ikke kan trække et nummer og stille sig op i køen for eksempel for at få et nyt pas eller sygesikringsbevis.
Til gengæld borgeren ligesom på alle andre dage i åbningstiden henvende sig til en af de ansatte i blå trøjer, som så vil hjælpe og undervise i den digitale selvbetjening.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.