Rebild

Deloitte er ved at være tilfreds

Politikerne roser medarbejderne efter afsluttende rapport om genopretning i Rebilds sagsbehandling

Borgmester Leon Sebbelin (RV) roser medarbejdernes indsats for at forbedre kvaliteten i sagsbehandlingen. Arkivfoto: Michael Bygballe

Borgmester Leon Sebbelin (RV) roser medarbejdernes indsats for at forbedre kvaliteten i sagsbehandlingen. Arkivfoto: Michael Bygballe

REBILD:Som afslutning på arbejdet med at hæve kvaliteten af sagsbehandlingen i Center Familie og Handicap i Rebild Kommune har Deloitte skrevet en sidste rapport, som viser, at så godt som alle handleplaner er gennemført, og at kvaliteten i arbejdet er hævet væsentligt.

Det skyldes ikke mindst en stor indsats fra de ansatte i afdelingen, at forløbet nu er gennemført stort set med topkarakterer på alle punkter, skriver Rebild Kommune i en pressemeddelelse.

Serviceniveau klarlagt

Den forrige rapport fra Deloitte, der kom i 2014, sagde allerede dengang, at sagsbehandlingen i centret var blevet bedre, men pegede samtidig på en række områder, der kunne løftes. Blandt andet en mere klar beskrivelse af, hvilket serviceniveau borgerne kan forvente.

Den aktuelle rapport fra Deloitte konstaterer, at kommunen har fulgt anvisningerne fra forrige rapport og nu bruger serviceniveaubeskrivelserne som et centralt redskab i dagligdagen.

Bedre kvalitet og arbejdsmiljø

Kernen i kritikken af myndighedsarbejdet i Center Familie og Handicap har været kvaliteten i selve sagsbehandlingen og overholdelsen af tidsfristerne for sagsbehandlingen. Her konkluderer rapporten, at der har været en meget positiv udvikling på alle områder.

Også arbejdsmiljøet ser ud til at være forbedret, og der er ikke længere ledige stillinger i Center Familie og Handicap, oplyser kommunen.

Stadig plads til forbedring

Rapporten peger dog også på, at der er enkelte punkter, der bør arbejdes videre med.

Centret skal være bedre til at følge op på de tilsyn af kvaliteten i sagsbehandlingen, som ledelsen jævnligt gennemfører. De skal bruges til hele tiden at forbedre opgaveløsningen.

Der er også stadig enkelte områder, hvor tidsfristerne er skredet. Men også her er den overordnede konklusion i rapporten dog, at fremskridtene har været meget store.

Ros til medarbejdere

Udvalgsformændene Annette Søegaard (SF) og Anders Norup (V) er enige om, at personalet har en meget stor andel i det gode resultat.

Borgmester Leon Sebbelin (RV) er enig:

- Der er ingen tvivl om at medarbejdere og ledelse i centret i en lang periode har haft meget vanskelige arbejdsvilkår. Underbemanding og stor udskiftning blandt kollegerne er ikke et godt grundlag for at rette op på alvorlige fejl og mangler. Oven i alt det kommer der så massiv kritik fra medierne og stor politisk bevågenhed. Til trods for dette enorme pres har personalet formået at ændre kursen. Det vil både jeg og resten af byrådet gerne uddele stor ros for, udtaler han i pressemeddelelsen.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.