– Der er endelig kommet ro på

Den nye direktør for TV2/Nord er klar til at tage fat på stationens udfordringer.Privatfoto

Den nye direktør for TV2/Nord er klar til at tage fat på stationens udfordringer.Privatfoto

Udnævnt: TV2/Nord har fået ny administrerende direktør. Eller ny er måske så meget sagt. Pia Nielsen har nemlig været konstitueret direktør siden december sidste år, og hun føler sig godt rustet til de nye udfordringer. – Jeg skal jo ikke stå med det hele selv. Jeg har en gruppe rigtig dygtige medarbejdere rundt om mig, siger Pia Nielsen. Det, der optager hende mest, er arbejdet med mennesker, og hun glæder sig til at være med til at udvikle sine medarbejdere. – Det er på den måde, man opnår det bedste produkt, forklarer Pia Nielsen. Leder hos Zentropa Den nye direktør er 37 år og uddannet filmklipper hos Dafolo på Mols. Tidligere har hun arbejdet tre-fire år hos AM Production i Aalborg, før større udfordringer i hovedstaden kaldte på hende. Her har hun arbejdet for blandt andet filmselskabet Zentropa, hvor hun som chef for post-production afdelingerne "Klippegangen" og "Rekorder" var teknisk ansvarlig for alle Zentropas film og projekter, bl.a. Lars von Triers storfilm "Dancer in the Dark". Pia Nielsen har også tidligere i en periode været selvstændig med firmaet Variant Film og TV. Bryllupsklokkerne ringer Den nyudnævnte direktør stammer fra Nordjylland, hvor hun er opvokset på Skæve-egnen. Hun blev headhuntet til TV2/Nord, og efter 10 år i København er hun glad for at være tilbage. – Det er fantastisk at være tilbage i det nordjyske. Vi er flyttet på landet med hunde og katte. Der er kommet mere ro på, fortæller Pia Nielsen, som skal giftes 7. juni. Hun er godt tilfreds med at tingene går en smule mere langsomt i Nordjylland end i København. To store udfordringer TV2/Nord står overfor to kæmpe udfordringer. For det første skal hele stationens tekniske produktionsapparat skiftes ud. – Det er en omlægning der koster millioner og den er netop gået i EU-udbud, fortæller Pia Nielsen. Derudover skal TV2s regioner i fremtiden sende en time mere om dagen, uden at der ifølge Pia Nielsen bliver tilført nævneværdigt flere licensmidler. – Det er svært at sige, hvordan programmerne bliver. Det er noget vi arbejder tæt sammen med de øvrige TV2-regioner om, men det bliver fortrinsvist billige koncepter, fortæller hun. En yngre målgruppe En af ambitionerne for den nye direktør, er at udvide stationens målgruppe, så der i højere grad bliver noget for den yngre generation. – Det skal ske gennem strategisk programplanlægning, så de unge ved, hvornår der er noget for dem. Desuden skal vi have udviklet vores nettilbud, forklarer den nye administrerende direktør.