Reklamebranchen

Det tegner til noget stort

Bag lokal reklamebureau står en jyde og en københavner, der supplerer hinanden godt

HADSUND:Den ene er den markedsføringsinteresserede sælger fra København. Den anden er den kreative jyde, der helst vil lade sin tegninger tale for sig selv. Modsætninger er der nok af, men når det kommer til samarbejdet, er der masse af fælles fodslag hos reklamebureauet Hoeg Design. Historien tager udgangspunkt i Ladies Circle. Her mødes kvinder med alle mulige slags professioner og udveksler erfaringer. Det var også her, at Pernille Nielsen og Lisbet Holmriis for omkring seks år siden begyndte at snakke om at lave noget sammen. De har hver deres baggrund. Pernille Nielsen var sælgeren med interessen for markedsføring, mens Lisbeth Holmriis havde været på reklameafdelinger i store virksomheder som Grundfos i Bjerringbro og lokale KEW. - Jeg havde også en periode som selvstændig, men jeg trængte til nogen, der kunne holde mig i snor og et modstykke, man kunne holde ud, siger Lisbet Holmriis, der tegner logoerne og illustrationerne. Modstykket fandt hun i Pernille Nielsen, der havde rummet, hvor de to kunne udfolde deres talenter, og 1. marts i år gik det kreative partnerskab i gang på loftet i Pernilles hus på Alsvej. Ting tager tid Det er under de brunmalede bjælker og det hvide loft, at kunderne skal tiltrækkes. Det er svært, fordi de fleste virksomheder allerede er tilknyttet et reklamebureau. Derfor gælder det om at udbrede kendskabet til det nystartede firma. - Vi har grebet det an på helt traditionel vis. Vi har udsendt en brochure, som vi følger op på nu. Det vigtigste er, at de ved, at vi er her, når behovet er der, fortæller Pernille Nielsen, som forfatter tekst og skal sælge firmaet over for potentielle kunder. Målgruppen er først og fremmest små og mellemstore virksomheder, men Hoeg Design kan tage imod næsten alle ordrer. - Vi har kunder lige fra de store til den lillebitte håndværker, der skal have lavet et visitkort, siger den københavnske sælger, som fortæller, at mange nye virksomheder selv kaster sig ud i at lave brevpapir og logo. Det er her, at bureauets kompetence skal komme ind. - Vi slår på, at vi er professionelle. Vi siger til dem, at de skal koncentrere sig om det, som de er gode til, og lade os lave det andet. Det er noget med at blive ved sin læst, forklarer Lisbet Holmriis. Som et nystartet firma giver de også gerne andre "grønne" virksomheder nogle råd med på vejen. Råd som de selv siger til hinanden, når tingene driller, eller når himlen ser lidt for grå ud. - Mind dig selv om, at ting tager tid, og at du er god nok, siger tegneren, der selv mener, at de hele tiden lærer noget nyt. Gode venner Selv om de tilbringer meget af deres tid sammen, er deres forhold klart defineret . - Vi er ikke veninder, men gode venner, siger Pernille Nielsen, og Lisbet Holmriis nikker: - Vi har en enorm respekt for hinanden. Vi hænger ikke ud privat, men vi griner godt sammen. De giver partnerskabet og reklamebureauet to år til at blive en succes, og på tidspunkt skal de kunne leve af det uden at være bundet for meget, og de forsikrer, at det går den rigtige vej. Og når det kommer til stykket, er der faktisk ikke den store forskel på københavneren og jyden. - Vi kan begge tegne, siger Pernille Nielsen, og kompagnonen uddyber: - Ja, jeg tegner illustrationerne, og Pernille tegner firmaet udadtil.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst