Dieselveteranen

Selv om Peuegeot 206 modellen efterhånden har seks år på bagen, er den ikke til at komme uden om, når talen falder på små dieselbiler. I 2001 kom den lille 1.4 HDI motor i bilen som afløser for den 1,9 liters traditionelle dieselmotor og her i efteråret 2003 er bilen opgraderet med ESP og gardinairbags som standard. Derfor er 206 stadig interessant, hvis man overvejer en ny dieselbil. Udover at være feltets eneste med ESP, har den en kultiveret og nøjsom motor. 23.3 km/l klarer bilen ved blandet kørsel, og det er så godt som de helt nye biler. Til gengæld er der ikke ændret ved nogle af de punkter, som bilen generelt har været kritiseret for. Interiøret ser stadigvæk billigt ud, og 206 bilister beretter om hyppige rasle og knirkelyde. Bag rattet bliver man fortsat irriteret over det knoklede gearskifte, som tilmed virker billigt. Trods det at bilen efterhånden har seks år på bagen, er designet stadig tidssvarende og er i helt overvejende grad skyld i, at 206'eren fortsat topper salgslisterne - og at det er relativt dyrt at få fingrene i et brugt eksemplar.