Morsø

Digital hjælp på borgerservice

Jonna Bovbjerg vil de kommende to uger være at finde i Find-Holger-kostume i kommunens forhal, klar til at hjælpe med digital post på computer, iPad og smartphone

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Digitaliseringsmedarbejder, Jonna Bovbjerg, kan hjælpe med opsætningen af ens e-boks, så man for eksempel får en mail eller sms, når der er ny post. ?Arkivfoto: Bo Lehm

NYKØBING:1. november var det et år siden, loven om Digital Post trådte i kraft - og i dag er 89 procent af alle danskere over 15 år tilmeldt.

Men statistikken viser også, at 4,2 procent af de danskere, der har modtaget Digital Post det seneste halve år, ikke har været logget ind for at kigge på de breve, der er kommet fra det offentlige.

- Det kan godt være uheldigt. Der kan for eksempel ligge en indkaldelse til bilsyn, en fartbøde eller en tid til undersøgelse på sygehuset, siger Jonna Bovbjerg, digitaliseringsmedarbejder i kommunens Borgerservice.

En af årsagerne til, at man ikke får tjekket sin digitale post, kan være, at man ikke har fået sin digitale postkasse sat op, så man får en e-mail eller en sms, når der kommer post.

- Det er noget af det, vi kan hjælpe med. Man er velkommen til at tage sin bærbare computer, sin iPad eller smartphone herind, så vi kan kigge på det, siger Jonna Bovbjerg, og tilføjer at visse ting også kan klares over kommunens borger-pc’er, hvis man ikke har en bærbar.

Hun kan også være behjælpelig med, at man får mulighed for at tjekke sin postkasse via sin smartphone.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.