Digital leg på Skagen Museum

Skagens Museum går digitalt. Det skal nemlig være sjovere at gå på museum for børn og unge, og der kan det digitale være en hjælp

Ankermedet Skole har tidligere testet ZIG ZAG Skagen, der officielt bliver taget i brug fra 15. februar.Foto: Skagen Museum

Ankermedet Skole har tidligere testet ZIG ZAG Skagen, der officielt bliver taget i brug fra 15. februar.Foto: Skagen Museum

Det er ikke alle børn og unge, der synes, kunst er det mest spændende. På Skagens Museum vil man dog gerne have de unge til at interessere sig for kunst, og derfor har man udviklet formidlingsprojektet ZIG ZAG Skagen. Det er en ny digital platform, der især henvender sig til børn og unge i 5-9. klasse. Platformen består af et internetbaseret spil, hvor man som skagensmaler skal løse nogle forskellige opgaver, der fører spillerne ind i kunstnernes verden. Derudover består ZIG ZAG Skagen af en touchwall med en tidslinje med vigtige begivenheder under perioden for de store Skagensmalere, en geo-coaching skattejagt samt iLand, hvor man kan manipulere og lege sig frem til nye udgaver af malerierne, der er udstillet på Skagens Museum. ZIG ZAG Skagen er udviklet i samarbejde med softwarefirmaet Cordura. Det bliver officielt indviet 15. februar klokken ni, hvor tre skoleklasser er inviteret til at dyste i brugen af den nye teknologi. Felix Smith er konferencier og dommer for konkurrencen.