Dyr kampagne uden effekt

AALBORG:En annoncekampagne til flere hundrede tusinde kroner var ikke nok til at gøre forældrene til eleverne på byens 39 folkeskoler for alvor interesserede i skolebestyrelsesvalget tidligere på året. Der var ellers annoncer på både busser, radio og tv samt i aviser, men det gav ikke den store bonus. Det måtte politikerne i skole- og kulturudvalget konstatere, da de på mødet i går holdt efterevaluering om skolebestyrelsesvalget tidligere på året. - Vi kan ikke være helt tilfredse med, at kampagnen ikke gav større effekt. Men det er desværre svært at overbevise forældrene om, at det er et vigtigt stykke arbejde, siger skole- og kulturrådmand, Nils Bell (V). Den mest positive effekt ved kampagnen var at omkring 10 procent flere af forældrene overhovedet blev klar over at der var valg. En anden succes var at der blev åbnet op for brevafstemning - det gav en markant højere afstemningsprocent på de otte skoler, hvor der var kampvalg.