Aalborg

Dyr terminal mangler finish

Selv om der er investeret millioner i Aalborgs nye busterminal, så er der stadig fundamentale problemer, der mangler at blive løst.

Det viser en ny undersøgelse, som NT har fået foretaget blandt både passagerer og chauffører. Undersøgelsen følger op en lignende rundspørge fra 2002, kort inden den nye terminal blev til som del af Kennedy Arkaden. Generelt er passagererne ganske tilfredse, men trods store investeringer i al mulig kørsels-information er tilfredsheden med oplysningerne faldet. Chaufførerne oplyser også, at folk spørger dem til råds i samme omfang som før. Buschaufførerne er til gengæld ret så utilfredse med en lang række ting. Blandt andet med måden passagerne færdes mellem busserne på, at privatbiler må færdes i området samt de sparsomme muligheder, området giver for at indhente forsinkelser. - Vi har fået flere signaler om, at terminalens indretning og funktion ikke er optimal. Vi har derfor nedsat en arbejdsgruppe med repræsentanter fra chaufførerne, der skal se på en række af tingene, siger Hans Fink, trafikchef hos NT. Han er til gengæld glad for kundernes generelle tilfredshed. Især at passagerne oplever terminalen som overskuelig og føler sig trygge inde i bygningen. Også butiksarkaden i terminalbygningen får pæne ord med på vejen i en undersøgelse blandt 1000 besøgende. Det gælder blandt andet spørgsmål om udbud, renlighed og sikkerhedsforhold.