EMNER

Elever skal sælge Thy til eksamen

90 elever på handelsskolen laver i disse uger et eksamensprojekt om at markedsføre oplevelser i Thy

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Meget af projektet foregår bag skærmen, da de moderne og sociale medier er i fokus. Blandt andet skal pigerne lave udkast til radiospots, hjemmesider og markedsføring på facebook. Foto: Peter Mørk

- Folk kan glæde sig til onsdag. Så sker der noget spændende i J.P. Jacobsen Center! Opfordringen kommer fra tre af handelsskolens (HG) elever, som i sidste og denne uge er i gang med et eksamensprojekt i at markedsføre Thy. Skolens tre afsluttende klasser har hvert fået et område, som de skal fokusere på. Klassen T7 skal markedsføre Cold Hawaii, T8 skal markedsføre Nationalpark Thy, og T6, hvor de tre elever Sanne Munk, Rikke Jeppesen og Camilla Poulsen går i, skal markedsføre Thisted som handelsby. - Formålet er at lære eleverne at markedsføre med brug af moderne og sociale medier, fortæller koordinator på projektet Anita Sørensen og tilføjer: - Nøgleordet er oplevelsesøkonomi. Eleverne skal sælge de oplevelser, der er i Thy. Det betyder, at eleverne blandt andet skal lave forslag til radiospot, hjemmeside, annoncer, pressemeddelelser og lignende, der kan sælge deres område. Og selvom det virkede uoverskueligt for eleverne i starten, er de rigtig glad for projektet. - Det er rigtigt spændende. Vi får mulighed for at vise, at der s ker meget her i Thy, og at for os er København Udkantsdanmark, siger 18-årige Sanne Munk fra Thisted.