Elgiganten: - Vi kan ikke se, at kunden har klaget

Butik afviser at gøre noget som helst og kalder klagen forældet.

Når der ikke findes noget på skrift, er der ingen sag. Sådan konkluderer Elgiganten i sagen om Edith Andersens tv-apparat, der ikke som ønsket er udstyret med en mpeg4-dekoder. NORDJYSKE har forelagt kæden hendes sag, og Jakob Reland, der er overordnet ansvarlig for klagesagerne, svarer ganske kort således pr. mail: - Edith Andersen har købt sit tv d. 14/1 2009. Første gang, vi har registreret en henvendelse fra kunden herefter, er, da hun opretter en sag ved Konkurrence og Forbrugerstyrelsen ultimo 2010. De mener, ligesom vi, at der ikke er reklameret rettidigt, og Elgiganten ser sig derfor ikke i stand til at gøre yderligere. Ingen kommentarer NORDJYSKE har påpeget, at hvis en kunde er utilfreds med en vare, er det mest almindeligt at henvende sig i forretningen. Det er ikke sandsynligt, at man venter næsten to år og så som det første skridt overhovedet udfylder et omfattende skema til Forbrugerklagenævnet og betaler 160 kroner i gebyr. Det har Jakob Reland ingen kommentarer til. Vi har også peget på, at Edith Andersen har bedt butikken om et skriftligt svar, men ikke fået det. Det har Jakob Reland ingen kommentarer til. Heller ingen kommentarer Endelig har vi bedt ham om et råd til kunder i Edith Andersens situation. Bør man altid indsende sin klage skriftligt til Elgiganten for at blive taget alvorligt? Det har Jakob Reland ingen kommentarer til.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.