Fodbold

En god dribling for alle

AALBORG: - Det er en appelsin, der falder ned i vores turban, og vi kan fuldende det hele ved at snuppe et medaljesæt i Superligaen i fodbold på søndag ude mod FC Midtjylland, siger AaB-sportsdirektør Lynge Jacobsen i kølvandet på den fire-årige aftale om et hovedsponsorat med Spar Nord Bank. Han føler, at den dribling er det helt rigtige for begge parter. - Vi har begge en fælles interesse i at profilere Nordjylland, og jeg vil gerne love Spar Nord Bank én ting. De kommer ikke til at fortryde aftalen. Nu har jeg også selv haft Spar Nord Bank som pengeinstitut siden, jeg fik min første løn som 17-årig, så det er da også på tide, at jeg får lidt igen, fortsatte Lynge Jacobsen med et glimt i øjet. Han pegede også på AaB's satsning på talentudvikling, der kan komme mange klubber og spillere i Nordjylland til gavn som et område, hvor intentionerne fra både AaB og Spar Nord Bank synes at gå godt i spænd. Per Søndergaard Pedersen, formand for bestyrelsen i AaB A/S, er tilfreds med, at det er lykkedes at få sat navn på en ny hovedsponsor inden 1. juli, der var afsat som en slags sidste frist i netop det kapløb i kulissen. Med udsigt til en økonomisk sidegevinst - svingende fra én til op mod 10 millioner kroner afhængig af holdets resultater - fra Royal League og en kærkommen pengemæssig vitaminpille fra Spar Nord Bank undgår AaB måske at sælge alt for meget ud af arvesølvet - eller rettere profiler i spillertruppen - trods de efterhånden kroniske røde tal i diverse års- og kvartalsregnskaber i AaB-koncernen. - Med dette hovedsponsorat holder vi vore budgetter, og vi er meget glade for den fire-årige aftale med Spar Nord Bank. Længden på aftalen giver os den stabilitet, vi har søgt efter, fastslår Per Søndergaard Pedersen.jeri