Erhvervslivet tror på branding af Thisted Kommune

Erhvervslivet i Thisted Kommune presser på for at "brande" kommunen samlet

Lektor og kommunalforsker, Roger Buch, mener ikke at branding af Thisted Kommune ville skabe vækst i området. Det er andre kræfter, der spiller ind. Arkivfoto

Lektor og kommunalforsker, Roger Buch, mener ikke at branding af Thisted Kommune ville skabe vækst i området. Det er andre kræfter, der spiller ind. Arkivfoto

Thisted Kommune befinder sig i en undtagelsestilstand og de lokale politikere er visionsløse, sådan lyder den kritik – fra primært erhvervslivet i Thisted Kommune – der lige for tiden regner ned over de lokale politikere, efter økonomiudvalget i sidste måned besluttede at skrinlægge et stort brandingprojekt af Thy. Blandt andre har formanden for Thisted Handels- og Industriforening, Jørgen Sølvkjær, taget del i debatten med et læserbrev i Thisted Dagblad, hvor han efterlyser politisk vilje til at brande eller markedsføre Thy og få områdets positive historier ud over kommunegrænsen. – Lykken er ikke gjort alene ved at vi brander kommunen, men på den anden side bliver vi nødt til at gøre noget og ikke bare læne os tilbage og stiltiende se på, at befolkningstallet daler de kommende år. Vi bliver nødt til at gøre noget for at tiltrække nye borgere og ikke mindst fastholde dem vi har, og her ser jeg branding som en af midlerne, vurderer han. Jørgen Sølvkjær peger selv på mange succeshistorier fra Thisted Kommune, som kan bruges i branding-sammenhæng. Blandt andet en rivende udvikling i Thisted by, som er ved at blive en attraktiv handelsby og masser af ildsjæle ude i landdistrikterne, der gør et stort stykke arbejde for at skabe liv og aktivitet ude i lokalsamfundene. Læs mere i Thisted Dagblads onsdagsudgace