Erhvervsmand kritiserer Jobcenter

- Der er folk, der ikke kan eller vil tage ansvar, lyder kritikken.

Mange oplever, at det er svært at komme i kontakt med Jobcentret. Det afviser centrets chef, Ida Balling, imidlertid.Foto: Bente Poder

Mange oplever, at det er svært at komme i kontakt med Jobcentret. Det afviser centrets chef, Ida Balling, imidlertid.Foto: Bente Poder

Jørgen Larsen, som både er direktør for håndboldklubben TST Hjørring og ejendomsmægler i Tårs, har fra tid til anden haft brug for at komme i kontakt med Jobcentret i Hjørring. Men han har sjældent haft succes med at komme igennem. Da der mandag var generalforsamling i Tårs Borgerforening med deltagelse af blandt andre borgmester Finn Olesen (S), benyttede Jørgen Larsen lejligheden til at give sine frustrationer frit løb og komme i kontakt med systemet. Jørgen Larsen spurgte, hvordan det kan være, at det stort set er umuligt at komme i kontakt med Jobcentret. - Send mig en mail i morgen, var borgmester Finn Olesens svar til Jørgen Larsen. Tirsdag greb Jørgen Larsen i stedet telefonen og ringede til borgmesteren. Nu venter han så på, hvad der videre sker. Men han uddyber gerne sin kritik af Jobcentret. - De er ikke nemme at komme i kontakt med, og der er folk der, som ikke kan eller vil tage ansvar, siger Jørgen Larsen. Arbejdsmarkedschef Ida Balling bekræfter, at hun gennem borgmesteren har hørt om Jørgen Larsens utilfredshed. -Det må være et enkeltstående tilfælde. Vi har haft meget fokus på vores telefonkultur. Der er ikke noget med, at telefonerne får lov til at ringe, siger Ida Balling. Hun medgiver, at den rette person ikke altid er til stede. - Men borgerne skal opleve, at deres henvendelse bliver besvaret, og det mener jeg vi lever op til, siger Ida Balling. Læs mere i NORDJYSKEs Hjørring-udgave onsdag eg gjort i dette tilfælde. Jeg har sendt et notat til pågældende forvaltning, siger borgmester Finn