Kina

Erobrer de unge kinesere

{ BEIJING: Carlsberg har erobret de unge kineseres ganer med en øl, der er mere vandet og mindre bitter end den klassiske pilsner. Carlsberg Chill, som blev lanceret for to år siden, har taget kineserne med storm og er hovedårsagen til, at Carlsberg kan prale af tocifrede vækstrater på det lille, men lukrative marked for internationale mærkeøl, der kan sælges til, efter kinesisk målestok, meget høje priser. I den kinesiske hovedstad Beijing har Carlsberg takket været Carlsberg Chill allerede overhalet de to værste konkurrenter Budweiser og Heineken. Målet er at gøre Carlsberg til et af de tre førende internationale ølmærker overalt i Kina. - De kinesiske ølelskere har altid været glade for den almindelige Carlsberg, og det er de fortsat. Men smagen har været for bitter for det brede publikum, der er vant til lettere øl. Chill er gået rent ind hos de unge omkring de 30, der nu vokser op med Carlsberg som deres favoritmærke, siger Francis Chan./ritzau/