Brønderslev

- Få nu fingrene ud, DSB

Pendler er grundigt træt af aflyste og fyldte tog

Arkivfoto

Arkivfoto

BRØNDERSLEV:- Det er på tide, vi kunder råber højt om den dårlige behandling DSB tilbyder deres kunder hver dag, siger Frederikke Nygaard fra Brønderslev.

- Vi er stærkt afhængige af DSB i Brønderslev og omegn. Vi satser på at de hver dag kan fragte os til vores uddannelser, arbejdsplads mm.

- Men hver dag svigter DSB os. Vi oplever at togene er aflyst fra en side af eller er op til 30 minutter forsinket.

Nogle dage fungerer det - men! Klokken er 07.20 når toget mod Aalborg triller ind på Brønderslev station.

- Vi står en presset menneskeflok på perronen og forsøger at ramme det spot, hvor togdørerne normalt plejer at åbne. Det gør vi af en simpel grund - at få en plads eller i det hele taget bare komme med ombord.

- Uden at overdrive, så står vi så tæt, at vi kan mærke hinandens åndedrag i nakken på hinanden. Jeg har oplevet, at folk besvimer og hvordan de begynder at slå fra sig, i håb om at få mere plads.

- Det er så chokerende, hvordan DSB behandler os. Nu har jeg altid været flittig bruger af DSB, og jeg har altid hadet, hvor afhængig jeg er af dem. Jeg har studeret i Aalborg i halvandet år og sidste år var DSB skyld i 11 fraværstimer. Det var altså kun de timer, der blev noteret. Hvis jeg selv skulle gætte, så forsinkede DSB mig så meget, at jeg burde blive noteret for omkring 25 fraværstimer, fortæller Frederikke Nygaard.

- Ikke nok med det: Så aflyser de ofte toget 07.20 og fortæller os kunder over højtaleren, at der holder en togbus og venter på os, på banegårdspladsen. Tog bussen kommer gerne en halvtime efter og så er den allerede fyldt, fordi de har hentet folk fra Vrå og Hjørring inden. Så kan vi yderlig stå en halvtime og vente på, at DSB tager fingeren ud af røven og skaffer en ny bus.

- Jeg har fuld forståelse for, at tekniske fejl osv. kan forekomme. Men det kan simpelthen ikke passe, at det skal være hver dag i et halvandet år - (sikkert meget længere tid, dette er bare den tid, jeg har benyttet offentligt transport hver dag), at togene ikke kører eller er så meget forsinket, at det ikke kan betale sig, at vente.

Ikke nok med det, så har vi kun ét spor mellem Hjørring og Aalborg. Så det betyder at, hvis det modgående tog er forsinket (everyday) så er vores altså også.

- Jeg synes vi kunder skulle råbe mere op, så DSB giver deres kunder en bedre service, så det forhåbenligt i fremtiden kan forbedres.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst