Fairtrade fylder mere i kurven

Fairtrade-markedet oplevede en vækst på 15 procent i 2010 i et marked, der ellers stort set er gået i stå.

Danmark 25. februar 2011 10:19

Mens de danske forbrugere sparer, er der fortsat salg i etik og ordentlige arbejdsforhold, skriver Jyllands-Posten. Det viser de sidste nye estimater fra Fairtrade Mærket, der står som garant for ordentlige arbejds- og levevilkår for arbejdere i fattige lande. Fairtrade-mærkede varer oplevede en vækst på 15 procent i 2010 i et dansk detailmarked, der stort set ikke bevægede sig ud af stedet. - Langt de fleste danskere vil gerne gøre noget for en bedre verden. At købe Fairtrade-mærkede varer er blevet en konkret ting, de kan forholde sig til, siger generalsekretær Judith Kyst fra Fairtrade Mærket Danmark. /ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...