Falck beklager sprogbrug

Ambulancechef er ked af, hvis de unge mennesker føler sig skidt behandlet af Falckredder.

Mogens Møller,
Jeg kan med sikkerhed sige, at patienten fik en korrekt behandling, siger ambulancechef hos Falck i Nordjylland Kjeld Brogaard. Arkivfoto
Aalborg 23. december 2011 05:00

- Hvis nogle mennesker har en følelse af, at de er blevet tiltalt på en forkert måde, vil vi gerne beklage. Det siger Kjeld Brogaard, der er ambulancechef hos Falck i Nordjylland. Han har netop afleveret en redegørelse til Region Nordjylland på baggrund af klagen fra de fire unge, som følte sig dårligt behandlet af en Falck-redder hin lørdag nat. - Vi vil gerne opfattes som empatiske og troværdige i vores arbejde samtidig med, at det engang imellem kan være nødvendigt for vore ansatte at skære igennem, når de er ude på en opgave, tilføjer ambulancechefen. Stoler på medarbejdere I forbindelse med redegørelsen har Kjeld Brogaard talt med de to Falck-reddere, der var på opgaven. Og ifølge ham er der ikke noget at påtale over for de to. - Som udgangspunkt stoler vi på vore medarbejdere. Men derfor kan det jo godt ske, at situationen er blevet opfattet anderledes af de unge mennesker, som tilkaldte ambulancen via 112. Og vi beklager altså, hvis folk opfatter, at vi har optrådt på en uheldig måde, selv om der måske er tale om misforståelser. Ros for håndtering af patient Samtidig roser Kjeld Brogaard de unge for at tage hånd om patienten, indtil ambulancen nåede frem. - Jeg kan med sikkerhed sige, at patienten fik en korrekt behandling. Han blev undersøgt fra top til tå, og så vidt jeg ved sendt hjem efter en tur på skadestuen. Ifølge Kjeld Brogaard har Falck i Nordjylland højst en halv snes klagesager om året. Det skal ses i lyset af, at Falck hvert år har cirka 50.000 ambulancekørsler.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...