Fejl rettes ved politi-telefon

Forkerte numre fjernes fra forældede telefonlister hos politiet

AARS:Der er begået fejl. Men de er blevet rettet. Så kort kan vicepolitiinspektør Ole Kristensen ved Nordjyllands Politi gøre forløbet op, efter at en borger i Aars tirsdag brugte 20-30 minutter på at ringe til sit lokale politikontor uden at komme igennem. Årsagen var, at han ville give politiet et tip om en mand, der havde chikaneret en række ældre i den ejendom, borgeren boede. Det kom han dog først til, da han lagde røret og gik ned på kommunekontoret og mødte en landbetjent. - Vores telefonforbindelse er noget, vi er meget ømme over. Det MÅ ikke gå galt. Når det gik galt alligevel, skyldes det mest, at der er opgivet forkerte numre. De er nu fjernet så vidt vi kan, siger vicepolitiinspektøren. 40 sekunder er OK Han har været inde at kigge på de logfiler, der har registreret samtalerne. Her kan første del af forløbet glæde ham: - Det tog 40 sekunder, fra Bjarne Geil tastede 114, til han havde en politiassistent fra Aalborg i røret. Det synes jeg er rimeligt. Derefter daler hans glæde dog betragteligt. - Bjarne Geil blev derefter stillet om til vagtcentralen, hvor han fik to numre fra en forældet telefonliste; et til en nu nedlagt telefon, et til en telefax. Begge numre er nu fjernet. At så det nedlagte nummer uheldigvis står på De Gule Sider, hvor han også havde brugt det fra, kan vi desværre ikke gøre noget ved, lyder forklaringen. Hvad landbetjentenes mobilnumre angår, undrer det ham, at de ikke kan oplyses af kommunen. - Numrene er tjenestetelefoner, og dem har betjentene besked på at have åbne. De er overhovedet ikke hemmelige. Man kan gå ind under vores hjemmeside www.politi.dk og finde dem, uddyber Ole Kristensen. Det har en intern meddelelse indskærpet sammen med besked om at få fjernet forældede telefonnumre. Bjarne Geil har erklæret sig meget tilfreds med den besked og behandling, han nu har fået af politiet.