EMNER

Fjernvarmen er selv skyld i balladen om udtrædelsesgodtgørelse

Forundringen er stor fremgår det af udtalelserne fra Hirtshals Fjernvarmes driftsleder Mogens Uhrskov (NORDJYSKE 23. februar - red). Hirtshals Fjernvarme undrer sig over kendelsen fra Energiklagenævnet, og ligeledes undrer hr. Uhrskov sig over, at han ikke kan behandle værkets kunder ens. Nu forholder det sig sådan, at det er hr. Uhrskov der har startet balladen om uens udtrædelsespolitik. Jeg kender andre der har henvendt sig på fjernvarmen, for at få en god snak om udtrædelse, men her mødte man h. Uhrskov, som indledte samtalen med eder, forbandelser og en ubehøvlethed. Hirtshals Fjernvarme drives som et magtcenter og ikke som en venlig og god forretning, der er til for forbrugerne, for forbrugerne skal være til for hr. Uhrskov. Hr. Uhrskov finder dommen unfair, men her taler loven, og den er krystalklar. Jeg har kendskab til andre der har forladt fjernvarmeværket og ikke betalt en krone, og det uden at skulle gennem denne vridemaskine. Hr. Uhrskov prøv at være bare lidt venlig, og ikke gøre forskel, vær rar og sig pænt goddag osv. En lignende sag fra 2002 bliver også nævnt, og her føler hr. Uhrskov sig også straffet. Jeg citerer fra Energi Klagenævnets afgørelse: I nævnets afgørelse af 5. april 2002 bestemte nævnet, at der skulle betales udtrædelsesgodtgørelse til Hirtshals Fjernvarme med henvisning til, at der efter fjernvarmeværkets oplysninger var frygt for et stigende antal udmeldelser og færre indmeldelser og dermed en skrøbelig økonomi for værket. Nævnet bemærker, at Hirtshals Fjernvarmes negative forventninger om tilslutning til værket ikke har materialiseret sig, idet der som ovenfor nævnt er sket en stigning af tilsluttede m2 siden nævnet traf sin afgørelse i 2002. Efter min fratrædelse er der stadig ca 7000 m2 i overskud. Det har altså været muligt at afsætte de udtrædende m2.

Breaking
DFDS åbner færgerute mellem Frederikshavn og Oslo
Luk