Fjorden rundt på 80 måder

Fælles PR for Limfjordslandet

Turisme 8. september 2004 06:00

AALBORG: Limfjorden og de mere modne turister vil næste år komme i fokus, når Limfjordslandet skal markedsføres som en helhed under overskriften "Fjorden rundt på 80 måder". Markedsføringen gennemføres af Netværk Limfjorden med Midt-Nord Turisme som tovholder, og det er planen at satse på de såkaldte "best age're", altså det lidt ældre turistpublikum med sans og interesse for natur, kultur og historie. Første skridt i bestræbelserne på at lokke modne danskere, nordmænd og svenskere til at feriere i områderne rundt om Limfjorden er et stormøde om planerne for turistvirksomheder og alle andre interesserede, oplyser direktør Jørgen Hansen fra Midt-Nord Turisme. Mødet holdes i Jesperhus Blomsterpark torsdag 16. september, og her skulle der gerne en lang række idéer og forslag på bordet. Ifølge Jørgen Hansen er der nemlig tale om en meget ambitiøs plan, som vil kunne sætte det relativt uopdagede Limfjordsland på det danske ferie-landkort som en fornem natur- og kulturperle: - Grundidéen er, at den bedste ferieoplevelse får man, når man står ansigt til ansigt med folk, som kan og vil fortælle en god historie, og som ved noget om det de fortæller om, siger Jørgen Hansen.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...