Turisme

Flere tilbud på vej for turisterne i Lysets Land

Gastronomi er et af flere nye temaer, der bygges ovenpå de eksisterende i turistsæson 2008

Lønstrup er i Toppen af Danmark længst fremme med helårsturisme. Billedet er fra efterårsferien sidste år. Arkivfoto: Bente Poder

Lønstrup er i Toppen af Danmark længst fremme med helårsturisme. Billedet er fra efterårsferien sidste år. Arkivfoto: Bente Poder

HIRTSHALS:Gastronomi og fisk. Toppen i Børnehøjde. Flere Gode Historie og en fornyet webside. To nye temaer og udbygning af succeser er ved at blive bygget på de kataloger af tilbud, som turister i Toppen af Danmark vil få. Turistcheferne er allerede langt fremme med at planlægge næste års tilbud til turisterne, og det sker sideløbende med, at de også er med til at sætte udviklingsprojektet med helårsturisme på skinner. - New Scandinavian Cooking med Claus Meyer har synliggjort nogle af egnens råvarer fra Skagen og Læsø. Med det nye katalog vil vi prøve at gøre det mere synligt, at vi har mange gode råvarer. Vi har blot ikke så mange gode gourmérestauranter, sagde turistchef Lene Kappelborg, Skagen under en præsentation af nye initiativer. Toppen i Børnehøjde er en udbygning af to lokale projekter i Løkken og Skagen denne sommer, og samtidig det nye tilbud om børneaktiviteter også til at ligge i påske, bededags- og efterårsferien. - Det er med til at vise, at vi er godt på vej mod helårsturisme, sagde hun. Medvirkende hertil er også annoncer i IdeNyt, som husstandsomdeles i hele landet. - Her puljer vi penge med turisterhvervet, og de tilbagemeldinger på den annoncering, der har været i februar, april og september er, at det har givet rigtig godt, oplyste turistchefen. Toppen af Danmark har godt en million besøgende på destinationsselskabets webside, og fra nytår får siden et forbedret indhold samtidig med, at den kommer til at være ens med VisitDenmarks hjemmeside. Lene Kappelborg opfordrede flere i turisterhvervet til at bruge brandingen med Lysets Land. - Det er ikke tilfældigt, at vi tre år i træk har fået brandingprisen. Der skal være rigtig mange, der bruger Lysets Land, så det bliver let genkendeligt for flere turister og signalerer, hvor vi er, sagde hun.