Flypassagerer strandet i uvished

Dorte Allerup ventede i timevis på sit fly til Aalborg uden information om, at det til sidst var aflyst.

Agnete Birch Smith,
Det dårlige vejr rundt om i Europa var skyld i at fly og personale blev fanget i udenlandske lufthavne, og derfor måtte flyet fra København til Aalborg aflyses. Foto: Scanpix
Fodbold 21. december 2010 15:40

En af de sene flyafgange fra København til Aalborg blev mandag aflyst, uden at Dorte Allerup og flere andre ventende nordjyder blev informeret om det. Flyet skulle efter planen flyve klokken 22:55, men efter flere forsinkelser blev højtalerne tavse. Dorte Allerup og de andre måtte vente i uvished. - Det værste var, at vi til sidst slet ikke fik noget at vide i højtalerne, fortæller hun. Flere af hendes medpassagerer ringede til deres familier, som skulle hente dem i Aalborg. - Det var på den måde, vi fik at vide, at flyet var aflyst. Det fik de halvanden hundrede passagerer bare ikke at vide - de stod bare der og ventede, tilføjer Dorte Allerup. Dropper flyet klokken 02:18 Flyafgangen blev aflyst fordi det dårlige vejr i England havde holdt fly og personale fanget i Birmingham så længe, at personalet på grund af arbejdstidsreglerne ikke havde mulighed for at flyve til Aalborg længere. Da Dorte Allerup og de andre passagerer endelig fik nys om det, forlod flere af dem, lufthavnen og tog toget i stedet. På det tidspunkt var klokken 02:18 om natten. Slut med fly fremover Dorte Allerup skulle efter planen have landet i Aalborg Lufthavn klokken 23:45 mandag - i stedet blev klokken næsten halv ni den efterfølgende morgen, før hun var hjemme. - Jeg fik en sms her for halvanden til to timer siden om, at vi var velkomne til at tjekke ind klokken 12:15 til en ny flyver, fortalte Dorte Allerup, da klokken næsten var blevet halv ni om morgenen tirsdag, og hun var lige ved at være hjemme. - Jeg vil ikke tage flyet næste gang - i hvert fald ikke om vinteren. Så vil jeg tage toget eller vores egen bil, tilføjer hun. Undskyldning fra SAS Hos SAS beklager de aflysningen af flyafgangen og den mangelfulde kommunikation efterfølgende. - Vi ved godt, hvor frustrerende det er at sidde og vente på en flyver, der er forsinket, og som til sidst ikke kommer, så vi er rigtig kede af, at den information ikke kom ud til vores kunder, siger SAS’ Kommunikationschef Mikkel Thrane. Han fortæller, at kommunikationsbristen sandsynligvis skyldtes travlhed.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...