Flytterod og fart over feltet i borgerservicen

Personalet i Borgerservice i Mariager arbejdede på højtryk for at blive klar til at servicere borgerne i dag

Lasse Berg Sørensen
Jon­na My­rup, Ma­ria­ger Bor­ger­ser­vi­ce.Foto: Lars Pau­li
EMNER 3. januar 2007 05:00

MARIAGER: ”Kontoret er lukket”, står der med fed sprittusch på papirlappen i glasdøren til den gamle Mariager Kommune. Selvom Mariagerfjord Kommune var en realitet i går, var samtlige af kommunens kontorer lukket. Med god grund: Bag den lukkede glasdør var der et sandt virvar af assorterede interiør, flyttekasser, computere og bunkevis af stikdåser og andre kontornødvendigheder. I dag skulle det gerne være omdannet til et af kommunens fire Borgerservicecentre, der skal fungere som borgernes indgang til det offentlige. Jonna Myrup er gruppeleder for de syv medarbejdere i Borgerservice i Mariager, der placeret i det gamle borgmesterkontor. Hun er i fuld gang med de sidste forberedelser og venter utålmodigt på den nye skranke, der ankommer klokken 11. - Vi har haft lukket siden 19. december, så jeg tror, der bliver tryk på de første dage. Det håber jeg da på, så vi kan vise Borgerservice-centret frem. Det bliver spændende, siger Jonna Myrup, der før arbejdede i økonomiafdelingen i Hobro. Det nye borgerservice-koncept er ikke noget, der skræmmer Jonna Myrup: - Den største udfordring er, at vi skal henvise til nogle andre steder, hvor vi før sad i samme hus, men vi har nogle gode garvede kolleger med mange års erfaring på bagen, og vi har eksperter på alle fagområder, fortæller Jonna Myrup. - Men dagen er lige begyndt, og den skal nok blive meget lang, frygter Jonna Myrup med et smil.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...