Aalborg

Flyvende kreativitet

Ladies and gentlemen, we do not have license to kill - og vi har heller ikke Mr. Bonds øvrige kvaliteter. Til gengæld har vi sikret os licens til at nytte og fornøje. Og i aften vil vi mest fornøje.

Sådan lød det fra markedsdirektør Poul Sørensen, da han i aftes i bedste agent 007-stil tordnede frem på scenen og bød 550 festklædte og feststemte gæster velkommen til NORDJYSKE Mediers uddeling af kreative annoncepriser 2003. Festen var samtidig en smagsprøve på, hvordan NORDJYSKE Medier i fremtiden vil nytte og fornøje endnu mere, efter at virksomheden i samarbejde med AaB har etableret et eventselskab. Event'en i går var, at gæsterne intetanende blev kørt i busser til Flyvestation Aalborg, hvor en hangar var omdannet til restaurant. Og stemningen var i top fra første sekund. Markedsdirektør Poul Sørensen orienterede de mange samarbejdspartnere om NORDJYSKE Mediers forrygende, flermediale satsning. At det, der i 1767 begyndte som Nyttige og Fornøjelige Jydske Efterretninger og senere blev til NORDJYSKE Stiftstidende, nu er blevet til en virksomhed med ta` selv avis, radio, tv, netavis, sms-tjeneste, 12 ugeaviser, udgivelse af telefonbøger, distributionsselskab med 3500 bude, medieteknologiselskab og et telemarketingselskab. Seneste nyskabelse er 24NORDJYSKE - tv når du har tid - som er blevet modtaget over al forventning. - Men vi stopper ikke ved det, understregede Poul Sørensen. Vi vil nytte og fornøje endnu mere. Derfor har vi etableret et eventselskab i samarbejde med Nordjyllands stærkeste brand, AaB. Sammen vil vi sælge sponsorater og annoncer, udvikle firmaevents, gennemføre internationale sportsarrangementer, koncerter og kulturelle arrangementer. - Altsammen for at sikre vore læsere, lyttere, seere og annoncører bedre medier, lettere adgang og større effekt, sagde Poul Sørensen. Derefter overtog aftenens konferencier, tv-chef Jimmy Støvring, mikrofonen og gelejdede gæsterne videre gennem aftenens program med dansepiger, musik, buffet, underholdning af Jacob Haugaard - og endelig sidst på aftenen uddeling af Thorvalder til prisvinderne. 330 annoncer fordelt på fire kategorier var med i årets kreative konkurrence, og der var Thorvald-statuetter til vindende annoncør og producenter i hver kategori. Til de tre vindere i hver af de fire kategorier var præmierne annoncemillimeter og radio- og tv-spots i NORDJYSKE Medier til en samlet værdi af næsten en million kroner.