Detailhandel

Føtex holdt rejsegilde

Byggeriet af det nye Føtex-varehus følger indtil videre planen

2
Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne.

Bygningen vil formentlig være klar til brug omkring september i år.Foto: Bente Poder

Torsdag var der rejsegilde i det kommende Føtex varehus i Østergade i Brønderslev. Der var fyldt med Føtexflag, mænd i jakkesæt, ansatte i Føtex-uniformer og håndværkere i arbejdstøj, og de var alle godt tilfreds med, at Føtex snart får mere plads. - Vores koncept med et stort sortiment gør, at den gamle butik var for lille. Der var ikke plads nok til kunderne, forklarer direktør for Føtex Henrik Libak. Samtidig glæder han sig over, at alt indtil nu gik som planlagt. - Samarbejdet med håndværkerne er gået godt, og tidsplanen holder, så vi regner med at kunne åbne til efteråret, forklarer han. Borgmester Mikael Klitgaard (V) var på talerstolen under rejsegildet, og han glædede sig over, at Føtex stod overfor en udvidelse. - Det er skønt at være borgmester i en kommune med god udvikling, sagde han. Mere plads Lige nu har Føtex omkring 2500 kvadratmeter, men i det nye byggeri bliver der 3700 kvadratmeter. Og det er noget man glæder sig til. - Salgsarealet bliver næsten dobbelt så stort, mens lageret til gengæld bliver lidt mindre, end det er nu, forklarer direktør Henrik Libak. Desuden bliver der 200 parkeringspladser, og det glæder varehuschefen. - Vi får kunder, der er mere tilfredse. De efterspørger mere plads, og det er det, de kommer til at få, forklarer Michael Dalgaard. Desuden glæder han sig til det nye byggeri på medarbejdernes vegne. - For os bliver det dejligt at komme i faciliteter, der er indrettet efter det koncept, vi har, forklarer han. Selvbetjeningskasse I det nye varehus bliver der også mulighed for at stifte bekendtskab med selvbetjeningskasserne. - Det bliver et af det første steder, der har det, forklarer Henrik Libak. Michael Dalgaard er godt tilfreds med den mulighed, og var selv i Hasseris, da de fik deres selvbetjeningskasser. - Man skal vænne sig til det, men i Hasseris var de ikke bange for at bruge det, og der vil altid være en medarbejder til at hjælpe, forklarer han. Især glæder han sig over, at det kan give kunderne flere valgmuligheder. - Det gør, at de kan vælge at betjene sig selv fremfor at stå i kø, forklarer han. Han mener blandt andet, selvbetjening har været en succes i lufthavnene.