Forretninger glemmer deres tilbud

Husker du at tjekke din bon, når du handler dagligvarer?

Detailhandel 1. januar 2007 23:29

Det burde du nok, for det lader til, at butikkerne ikke altid kan finde ud af at sælge deres tilbudsvarer til tilbudspris. Selv om en vare er på tilbud ifølge skiltet i forretningen, hænder det tit, at varen tastes ind i kasseapparatet til gammel pris. Det opdager kunden kun, hvis vedkommende tjekker sin bon, og det er bestemt ikke alle, som husker det. Det har NORDJYSKE erfaret ved at tale med flere hundrede nordjyske handlende i de seneste uger. NORDJYSKE har testet fejlprocenten hos syv butikker fra forskellige kæder. Mange kunder er godt trætte af fejlene: - Jeg er møghamrende irriteret over også at skulle stå i kø ved kiosken for at få fejlen rettet, siger Pia Skjødt. NORDJYSKE har interviewet 210 kunder, der tjekker deres bon. Af dem oplever 57, at der sker fejl hver 15. gang, de handler, eller oftere. Under halvdelen sagde, at de aldrig oplever fejl i den butik, de gør deres indkøb i. - Det er menneskelige fejl, der sker. Vores prissystemer opdateres både fra hovedkontoret og i de lokale butikker, og der er altså rigtig mange priser, som hele tiden skal ændres, forklarer Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop. - Det burde ikke ske, men der sker fejl, siger Erik Eisenberg, informationschef i Dansk Supermarked. - Hvis man kan finde ud af at reklamere med et tilbud, skal man også sælge varen til den rigtige pris, når man har lokket kunden ind i forretningen, mener jurist i Forbrugerrådet Tina Dhana.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...