EMNER

Forringelser er nødvendige

Hans Bjørn, Terndrup, beretter (17.1.) om tre forsinkede fødselsdagsbreve. Det er Post Danmarks mål at breve, afsendt rettidigt, bliver omdelt den næste dag. Det lykkes heldigvis for langt de fleste af de ca. 3,5 mio. breve, Post Danmark omdeler hver dag, men fejl og forsinkelser kan naturligvis ikke undgås.

Jeg kan desværre ikke give en forklaring på de forsinkede fødselsdagsbreve. Der kan være flere fejlkilder undervejs. Dels nogle vi må påtage os ansvaret for, og dels forhold, som vi ikke kan styre, f.eks. vejrliget. På www.postdanmark.dk er der mulighed for at følge med i, om der er problemer med omdelingen. Under ¿Dagens post¿ kan man indtaste sit postnummer og her få oplyst, om der er uregelmæssigheder. På hjemmesiden kan man også efterlyse et brev eller en pakke. Hans Bjørn kommer også ind på de serviceændringer, som Post Danmark netop har indført, hvor vi har saneret og moderniseret vores produkter og services. Ændringerne indeholder nye og bedre tilbud, men også serviceforringelser. De er ganske enkelt nødvendige for, at vi - i en tid med stadig færre breve - kan opretholde daglig postlevering til alle danskere seks dage om ugen til en fornuftig pris. Vi er den eneste distributør, der kommer rundt til samtlige husstande i Danmark hver dag, også ¿Maren i kæret¿. Det vil vi gerne blive ved med, mens vore konkurrenter bare ¿skummer fløden¿ og tager den lukrative del af markedet, dvs. byerne, ligesom de kun omdeler nogle få dage om ugen.