Fortuna sælger Dana Cup i USA

I snart 25 år har Fortuna Hjørring og Dana Cup deltaget på den altdominerende amerikanske fodboldmesse, NSCAA Soccer Convention, der i år blev holdt i St. Louis.

Fortunas cheftræner Flemming Nielsen og Dana Cups Alison Forman møder en af Dana Cups amerikanske agenter, Barry Warmsley, på messen i St. Louis.Privatfoto

Fortunas cheftræner Flemming Nielsen og Dana Cups Alison Forman møder en af Dana Cups amerikanske agenter, Barry Warmsley, på messen i St. Louis.Privatfoto

Konventet er ifølge arrangørerne verdens største årlige mødested for fodboldtrænere - og et mylder af relaterede virksomheder og samarbejdspartnere. - Dana Cup er et kendt brand i USA, og det er selvfølgelig vigtigt, at vi er til stede for at vise flaget og for at holde kontakten til vore mange samarbejdspartnere - bl.a. rejsebureauerne - ved lige, påpeger formand i Fortuna Hjørring, Jette Andersen. National Soccer Coaches Association of America blev stiftet i 1941 og tæller 26.000 medlemmer. - Blandt begivenhederne på dette års konvent var præsentationen af den ny professionelle dameliga i USA og drafting af spillere til universitetsholdene, fortæller Jette Andersen.