Biler

Fransk charmør i storbydress

Peugeot 207 CC er en fiks lille bybil, som løfter arven efter sin populære forgænger. Men der er skønhedspletter

2
Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne.

Bag rattet er der fornemmelse af velvære. Med lækre materialer, men desværre også med en kørestilling, som ikke er helt optimal.

Baguettes, beaujolais og bikinier. Franskmændene har givet os meget. Og der er også noget for de, som vil være topløse. Peugeot 206 C har nemlig været den mest sælgende cabriolet herhjemme til dato. Afløseren 207 CC er en værdig aftager, selv om der er skønhedspletter. Først og fremmest er 207’eren med sit mere bredskuldrede look blevet mere voksen. Og så er det avancerede ståltag blevet stuvet bedre af vejen, så hækken er blevet en mere elegant afrundet pariser popo. Høj kørestilling Den franske fristelse er med sin høje kørestilling, overskuelighed og logiske betjening et godt bud på en trendy bybil, der både gør sig i hverdagens jagt på p-pladser og foran caféen. For selv om den første blik ligner en almindelig 207’er, har den udstråling nok til at kunne klare en catwalk.. Og så gør det jo ikke noget, at den med baglygter og sikkerhedsbøjler i poleret stål ligner Audi TT. Til gengæld skal du ikke regne med at kunne tage familien med på cruise. Børnene skal ikke være mere end lige begyndt i skolen, før det gør av i knæet. Og en barnestol, som vi testede, kan kun monteres i passagersiden - med mindre føreren vil give franske kindkys til forruden. Høj gearing Testbilen med Peugeots solide 1,6’er med 120 hestekræfter, der er lavet sammen med BMW, er nok til hverdags-brug for dig som, som bare vil have de topløse glæder til. Du skal til gengæld leve med en højgearet sag, hvor gearskiftet sker med løse håndled. Til gengæld betyder den faste undervogn og ditto sæder, at du sagtens kan køre gennem landet uden at føle dig som en Tour de France rytter efter bjergetapen. Desværre irriterer detaljer som en stilk til styring af radioen, der kolliderer knoen ved tændingslåsen, og seler, som det kræver en mindre yoga-øvelse at nå. Det elektriske stålskydetag fungerer effektivt og uden dikkedarer, og selv ved motorvejs-kørsel skærmer den store forrude effektivt. Turbo-power Det halve minut, som en nedrulning tager, er til gengæld ikke det hurtigste på markedet. Og det er ikke altid nok, hvis man holder i rulle-kø på motorvejen. Alt i alt er Peugeot 207 CC et fornuftigt bud på en topløs bil, der formentlig vil holde prisen lige så godt som forgængeren. Hvis det også skal være rigtig sjovt, skal du dog ofre de godt 40.000 kroner mere, som en 1,6 turbo med 150 heste koster. Så er der også luft til et Oh la, la.