Gebyr væltes ikke over på kunder

Betalingsmidler 10. februar 2005 05:00

DANKORTGEBYR: Svar til Børge Jensen omkring dankortgebyr. Dankort-gebyr har ikke samme belastning fra forretning til forretning. Derfor vil det også være individuelt med opfattelsen af irritationsmomentet, i at skulle opkræve det .Det er og bliver noget pengeinstitutterne har indført / pålagt de kunder der bruger dankort. Altså et mere og mere brugt - gebyr. Eksempler: Kontor/papir: 20 ekspeditioner af 1 stk. blyant 4,95 kr. = 99 kr. Dankortgebyr til banken 10 kr. Isenkram/dagligvarer: 20 ekspeditioner af 1 stk. krus/æbler 20 kr. = 400 kr. Dankortgebyr til banken 10,00 kr Dame/Herretøj: 20 ekspeditioner af 1 stk. jakke 495 kr = 9900 kr. Dankortgebyr til banken 10 kr. Frisørbesøg: 20 ekspeditioner af 1 stk klipning + farve 670 kr. = 13.4000 kr. Dankortgebyr til banken 10 kr. (uden betydning). Ejendomshandel: 20 ekspeditioner af 1 stk. villa 1 mio. kr. salær 40.000 kr. = 800.000 kr. Dankortgebyr til banken 10 kr. (uden betydning ). Hvor tror du - Børge Jensen - der er mest plads, til at den enkelte forretning, kan/skal betale bankens gebyr. For at du kan bruger dit/ deres dankort gratis. Nej, kontakt du dit pengeinstitut og fortæl at de har lovet at: Hvis du fik et dankort vil det være dejligt let for dig og for banken - og det koster ikke noget. Derfor skal dankortet være gratis (gratis og gratis - omkostningerne er jo nok indregnet i bankens kalkulation). Så vi vælter ikke gebyret over på nogen - vi er kun sat til at administrere/opkræve det - ganske gratis - vi vil utroligt gerne være fri. Det er desværre ikke noget vi i detailhandlen er spurgt til råds om.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...