Gigant dropper udsalg

Hvis man er en af dem, der får røde knopper, når tilbudsavisen dumper ind gennem brevsprækken, er kuren måske på vej. Elgiganten slår nemlig fremover en streg over alt, der ligner udsalg og førpriser.

Nu er det de "reelle priser", der gælder. Og firmaet har droppet ord som udsalg og førpris i de seneste udgaver af dets reklameavis. Konkurrenterne kalder initativet et markedsføringstrick, fordi Elgiganten flere gange er blevet grebet i fusk med priserne på tilbud, blandt andet i julen 2004. - Elgiganten har bare fået ørerne i tilbudsmaskinen og prøver nu at slå mønt af det, siger administrerende direktør Michael Kjær fra F Group, der blandt andet omfatter Fona og Electric City. MenElgiganten afviser kritikken. - Vi vil også gerne have resten af branchen med, for den har mange ridser. Det er på tide, at vi alle begynder at opføre os ordentligt, siger kædens administrerende direktør Jesper Boysen til NORDJYSKE. - Vi vil i hvert fald ikke være med mere. I stedet vil vi satse på rene priser, som kunderne uden videre kan sammenligne med konkurrenternes. Den nye stil bliver Elgiganten ret alene om. - Vi mener ikke, det er useriøst at fortælle, hvad en vare har kostet tidligere. Det er en relevant oplysning for kunden, siger Jens Sørensen fra Merlin.