God reklame for Midtfjord

MIDTFJORD:Der var ros til Midtfjord Udviklingsråd, da det i weekenden deltog i en forårsmesse i Aalborg Kongres & Kultur Center. Rådets stand var blandt de fem stande, der blev nomineret til titlen som messens flotteste. Og der var immervæk over 200 stande, så selvom prisen gik en anden, er turistchef Jens Borre glad for nomineringen. Målet var dog ikke at opnå en pris men derimod at skabe opmærksomhed om Fjerritslev og Løgstør kommuner, og det hjalp den specielle stand med. Det samme gjorde en række frivillige fra de to kommuner, og for eksempel gav børn fra Fjerritslev Idrætsforening opvisning på standens scene, ligesom der var kunstere, korsangere, fiskere og andre i aktion. Ofte med en kødrand af publikummer. Messen blev besøgt af omkring 32.000 mennesker. - Vi fik selv udleveret 5.000 aviser om Midtfjord-området. Det var især turismen, der skabte interesse, men vi talte også med folk, der ville høre om bomuligheder. Især for at kunne bo billigere i forhold til storbyen, fortæller Jens Borre. Udviklingsrådet skal nu diskutere, hvordan markedsføringen skal følges op. Det er nemlig en længere proces at gøre opmærksom på området, forklarer turistchefen.