Frederikshavn

Google vil skabe succes for virksomheder i Frederikshavn Kommune

Erhvervshus Nord inviterer i samarbejde med Google og Erhvervsstyrelsen til et gratis træningsforløb

Små og mellemstore virksomheder i Frederikshavn Kommune skal nu have succes på nettet. Foto: Claus Søndberg

Små og mellemstore virksomheder i Frederikshavn Kommune skal nu have succes på nettet. Foto: Claus Søndberg

FREDERIKSHAVN:Nu skal virksomhederne i Frederikshavn kommune have endnu mere Succes Online. Erhvervshus Nord inviterer i samarbejde med Google og Erhvervsstyrelsen til fire træningsmoduler om at få succes og mere synlighed på nettet.

I samarbejde med Google tilbyder Erhvervshus Nord små og mellemstore virksomheder et gratis træningsforløb i at få “Succes Online”.

Politisk ambition

Målet er at understøtte virksomhedernes vækst, eksport og jobskabelse. Bag initiativet står en bred alliance af offentlige institutioner, private firmaer og større interesseorganisationer blandt andet Google, Håndværksrådet og Erhvervsstyrelsen.

- Vi har en klar politisk ambition om at skabe synlighed om, at i vores kommune er der muligheder for virksomheder og for mennesker. Den synlighed skal vi være fælles om at skabe på alle platforme. Succes Online er et initiativ, der understøtter virksomhederne i at skabe synlighed på de digitale platforme og dermed i hele verden, siger borgmester Birgit Hansen (S), som på kick off mødet er med til at sætte forløbet i gang.

Et træningsinitiativ

Succes Online er et træningsinitiativ, der vil hjælpe små og mellemstore danske virksomheder med at gribe digitaliseringens muligheder for at nå flere kunder billigere og på trods af geografiske begrænsninger.

Forløbet består at kick off mødet 2. september og fire efterfølgende træningsmoduler af hver fire timers varighed i september måned. Træningen dækker alt fra online tilstedeværelse, e-handel, sociale medier, digital virksomhedsstyring, til hvordan man skaber trafik til sit website og får flere kunder. Dette foregår i samarbejde med Googles certificerede partner Adflow.

Gå-hjem-møder

- Vi har holdt flere gå-hjem-møder med fokus på online markedsføring og webshops, som har haft stor interesse fra vores medlemsvirksomheder, så det var naturligt at sige ja til dette kursusforløb. Online synlighed er et væsentligt parameter for enhver type virksomhed i dag, så vi håber at se mange virksomheder til kick off og de efterfølgende moduler, siger Niels Christensen, erhvervsdirektør i Erhvervshus Nord.

Vækst har svære vilkår

Jesper Eiby Christoffersen, Ansvarlig for små og mellemstore virksomheder hos Google Danmark, siger:

- I Danmark taler vi om yderområder, hvor vækst har svære vilkår, men på internettet er “udkantsdanmark” ikke eksisterende. Her kan man som virksomhed skabe vækst uanset om man geografisk er placeret i en metropol eller på en øde ø. Enhver virksomhed kan - ligegyldigt hvor lille og nichepræget den er - være global fra dag et. Det handler bare om, at de danske virksomheder skal have øjnene op for det enorme uudnyttede forretningspotentiale, som internettet rummer.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.