Guiden skal lokke og vejlede

Løkken 2005 er trykt i 90.000 eksemplarer og er klar til messer og sommergæster

LØKKEN:Løkken Markedsførsingsgruppe har sendt den fjerde guide på gaden. Guiden har titlen "Løkken 2005" og forsiden prydes af badehuse, strand samt familien Bæk fra Løkken, der består af Camilla og Jørn samt børnene Frederik og Anne. Hæftet udkommer i 90.000 eksemplarer, og ideen er, at guiden både skal lokke kunder til Løkken og samtidig være en hjælp og inspiration for dem, når de kommer til byen. Guiden har en masse nye billeder og to nye opslag. Et opslag er afsat til områdets tre-stjernede attraktion - det gamle bispesæde Børglum Kloster. H. C. Andersen er afbilledet på siderne, der omtaler klosteret, idet H. C. Andersen både besøgte Løkken og Børglum Kloster i 1859. I 2005 fejres forfatterens 200 års fødselsdag, og der vil på klosteret være en udstilling om eventyrdigteren. Hæftet indeholder desuden et opslag, der har titlen "Løkken i børnehøjde". Dette opslag viser, at der i Løkken er en række aktiviteter for både børn og legesyge voksne i alle aldre. - Det er meget væsentligt, at byen bakker op om guiden - og det gør de, fortæller turistchef Mette Petersen. Hun oplyser, at hæftet giver et overskud på 25.000 kroner. Og dette overskud kunne være større, hvis annoncerne fik mere plads. Men Markedsføringsgruppen vægter, at hæftet også rummer en række nyttige informationer om området til sommers gæster. - Vi vil selvfølgelig gerne tjene penge på Løkken-guiden, men ikke for enhver pris. Layout og informationer skal være i orden, tilføjer Mette Petersen. At guiden udkommer nu er ikke tilfældigt. Det betyder nemlig, at den er klar til messerne - den første løber af stablen i januar. Jørgen Ussing, formand for turistforeningen, bød velkommen ved præsentationen af Løkken-guiden. Og han glædede sig over den store lokale opbakning: - Vi kan konstatere, at der i forhold til sidste år er flere annoncører med. Og det lokale turisterhverv er rigtig godt repræsenteret. Uden annoncer, ingen guide. Axel Søgaard og Ole Kjær har leveret billederne, Jørgen Ussing Bømler har stået for det grafiske design, mens Peter Ussing Olsen har leveret teksten. Bræmer Tryk har stået for trykning.