Hård kritik af Jarre koncert

Tylstrup 9. september 2002 08:00

NORDJYLLAND: Trafikkaos, manglende hjælp og katastrofale forhold for handicappede. Det der skulle have været en triumf ser nu ud til at give Muskelsvindfonden alvorlige ridser i lakken efter lørdagens koncert med Jean Michel Jarre i Gl. Vrå Enge. - Al den mangel på organisation overskyggede fuldstændig en ellers god koncert, lyder det fra Maria Clement Hagstrup fra Næsby ved Ranum, som sammen med sin mand og to venner kom noget rystede hjem fra koncerten. Mest af alt, fordi de på vejen ud oplevede en mand, som havde fået et alvorligt astmaanfald og blev behandlet af to læger fra publikum, mens man ventede på en ambulance, som ikke nåede at komme i de 40 minutter, firkløveret ventede på at komme ud. Også på den officielle hjemmeside for arrangementet strømmede det ind med klager dagen igennem, hvor vrede koncertgæster gav deres harme frit løb over arrangementet. I aftes havde Muskelsvindfonden endnu ikke blandet sig i debatten, men indsamlingsleder Peter Sand, som stod for oprydningen i Tylstrup, siger til NORDJYSKE, at han har forståelse for, at der er nogen der er sure. - Selvfølgelig har jeg det. Vi er da mindst lige så kede af det som publikum, men vi havde altså en ekstrem situation, som vi forsøgte at løse efter bedste evne, siger Peter Sand. Chefpolitiinspektør Jørn Aabye fra Aalborg Politi understreger da også, at der ikke var nogen sikkerhedsmæssig fare for gæsterne på pladsen. Heller ikke selvom ambulancerne, som 16 gange var forbi festpladsen havde problemer med både at komme frem og flere gange måtte trækkes op ad mudderet. Samaritterne og en læge på pladsen klarede problemerne, indtil Falck kom frem. 1. sektion side 4 og 5

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus