Han ville egentlig være forstmand men øllet blev hans skæbne

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Li­ver­pool med Carls­berg på trøj­en var bag­ud 0-3 til ita­lie­ner­ne, men kom igen og vandt Cham­pions League-kam­pen. Keld Strudahl hav­de også lidt vi­ta­min­pil­ler på film med til Fre­de­riks­havn. Foto: carl Th. Poul­sen

FREDERIKSHAVN:I 18 år var Keld Strudahl Madsen frederikshavner og med mål om at komme på FfI¿s 1. divisionshold, siden at blive forstmand. Men som det gik W.C. Fields blev øllet også Keld Studahls skæbne. Den nu 48-årige markedsdirektør i verdensbrand¿et Carlsberg må nu nøjes med at glæde sig over at have indgået en forgyldt sponsoraftale med Carlsberg-fodklubben over alle, engelske Liverpool. - Det blev da til en del øl på Gatsby i min gymnasietid i Frederikshavn og kun et par kampe med Jens Mathiasen og Co. på førsteholdet. Til gengæld samlede jeg mange point til forstkandidatuddannelsen i Bunken Klitplantage og hos kommunegartner Jørgen Overgaard, fortalte Keld Strudahl på fredagens erhvervs- og kulturarrangement i Frederikshavn. Kommerciel øjenåbner Et ophold i USA åbnede hans mere kommercielle øjne og landbohøjskolen blev i stedet til handelshøjskolen og den grønne skov til global markedsføring af millioner af de grønne på flaske. I en interessant klokketime underholdt Keld Strudahl med mange tal og fakta om de 101 millioner hektoliter øl, verdensfirmaet nu afsætter i 150 lande om året, og hvor fortsat vækst er nøgleordet. Da Liverpool i 1995 vandt den højdramatiske Champions League-finale over AC Milan gav det 11 mio. nye fans til klubben, og når det regner på præsten, så drypper det også på degnen, kunne Keld Strudahl berette om sponsoratet, der blev indgået i 1992 og rækker helt frem til 2010, og dermed er det længste sponsorat i en engelsk storklubs historie. Fodbold, mænd og øl Fodbold, mænd og øl synes uløseligt at hænge sammen som de simpleste ting i verden, og derfor bliver europamesterskabet i fodbold i Østrig/Schweiz også ølgigantens største event-investering i år, og ikke kun hvad angår logo på trøjerne, men med events på hoteller, i og omkring stadions, på restauranter og via alle former for merchandise. Indenfor den totale markedsføring er der også aktiviteter i gang omkring Carlsberg som et nyt mærke indenfor modetøj, flagskibsbutikker i store byer og lufthavne, Carlsberg Travel-rejsebureau med fodbold- og skirejser samt egen TV-kanal, kunne Keld Strudal berette. Carlsbergs Cairo-mantra inden for branding er som en pyramide bygget op omkring konsistens, opmærksomhed, innovation, relevans og organisation. Hovedet skal med Som eksempel på, at hjerne og hjerte skal følges ad, når director sponsoraterne planlægges, brugte han fra egne rækker eksemplet med en engelske salgschef, der var så glad for skøjteløb, at han havde købt Carlsberg ind på det såkaldte ¿Kiss and Cry¿-område med adgang for måske mest ham selv til at kramme den skønne isprinsesse Katarina Witt. - Men i betragtning af, at 90 procent af vores kunder er mænd, var det ikke lige den rigtige ting og det rigtige sted at vælge, påpegede Keld Strudahl, der også fandt, at Frederikshavn har masser at byde på, hvis blot man her forstår at samle sig om værdierne og arbejde tæt sammen om at brande kommunen. Og så han gerne lidt bedre resultater lokalt lige nu inden for fodbold, håndbold og ishockey.