Handl lokalt

Vi sælger kaffe. Og vi har gjort det, at når vi går ud og skal sælge i konkurrence med de helt store som BKI, så slår vi på, at vi er en lokal virksomhed.

Og når køberne lægger en omsætning hos os, så ved de, at vi har en sælger, en kontordame og en lokal chauffør, der kommer ud med varerne i stedet for, at de køber varerne hos et firma i Vejle, hvor pengene så smutter hen. Det tager folk utroligt positivt imod, når de hører, hvad det betyder. Og det kan man sagtens bruge indenfor andre brancher. Når man handler med nordjyske arbejdspladser, så skaber man også lokal omsætning. Orla Hav: Tanken er bestemt ikke fjern for mig. For det er vigtigt, at vi allerede er noget attraktivt på for eksempel turistområdet. Den "branding" – det at folk kender vores region – kan der også ligge noget i, hvis vi bliver mere opmærksomme på at bruge hinanden lokalt. Der ligger mange arbejdspladser der, mener jeg. Og jeg synes, at amtet skal forsøge at være endnu mere med til at samle trådene og åbne folks sind op for, at det er godt at handle lokalt. Hvis man kan levere den samme vare til samme pris. Jeg har brugt den appel over for kunderne i et år – og det har givet 50 nye.