Hobro IK topper på Facebook

Den bedste klub i Superligaen til sociale medier, viser analyse

Ole Kirchert Christensen (til højre), presse- og kommunikationschef i Hobro IK, glæder sig over, at klubben er så stærk på de sociale medier, som den er. Arkivfoto: Claus Søndberg

Ole Kirchert Christensen (til højre), presse- og kommunikationschef i Hobro IK, glæder sig over, at klubben er så stærk på de sociale medier, som den er. Arkivfoto: Claus Søndberg

HOBRO:I Hobro IK mestrer man ikke kun boldspil på grønsværen.

Klubben er også skarp på både Facebook, Instagram og Twitter - faktisk den skarpeste af alle 12 Alka Superliga-klubber, viser en ny undersøgelse.

Den er foretaget af det uafhængige sponsorrådgivningsfirma, SponsorPeople, der har kigget på, hvor gode klubberne er til at nå ud til deres fans via de sociale medier. I analysen ligger Hobro IK i toppen på alle tre betydningsfulde fora:

- Det er naturligvis glædeligt, når vores indsats på de sociale medier bliver bemærket. Vi har et særdeles kompetent pr-team, der til hverdag og i forbindelse med kampene i Alka Superligaen arbejder hårdt for at servicere klubbens fans, sponsorer og andre interessenter med billeder, video og tekst, forklarer Ole Kirchert Christensen, presse- og kommunikationschef i Hobro IK.

Klubben har 24.000 følgere på Facebook. Det er noget mere end topklubber som FC Midtjylland, FC Nordsjælland og Randers FC.

Udover Hobro og de øvrige byer omkring Mariager Fjord kommer hovedparten af den virtuelle fanskare fra Aalborg, Aarhus, Randers og København i den nævnte rækkefølge.

Hobro IK debuterede på de sociale medier i 2012, og presse- og kommunikationsafdelingen blev først etableret i foråret 2014. Foreningen Danske Sportsjournalister tildelte i marts måned Årets Mediepris 2014 til Hobro IK.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.