EMNER

Hotel uden telefon og internet i dagevis

Hotelejer kritiserer TDC og bortforklaringerne

Arkivfoto

Arkivfoto

AALBORG:- Dut, dut, dut, dut.

Flemming Strøm, der er indehaver af Park Hotel i Aalborg, er træt af lyden af en optaget telefon. Han er dog ekstra træt af servicen fra teleselskabet TDC eller rettere manglen på samme.

Siden onsdag har Park Hotel på J. F. Kennedys Plads nemlig ikke haft nogen teleforbindelse, ligesom internetforbindelsen røg torsdag ved middagstid. Det har ikke hjulpet, at Flemming Strøm har kontaktet TDC 12-15 gange via mobilen. Derfor er Flemming Strøm særdeles utilfreds med hjælpen.

- Den er utrolig ringe, den er uhørt ringe, siger Flemming Strøm.

Skete intet

Problemerne startede onsdag ved 12.30 tiden. Ved 14-tiden fejlmelder Flemming Strøm telefonen til TDC og meldingen lød på et kabelbrud.

- Der skete ikke noget, og flere gange i løbet af dagen kontaktede vi dem.

Dagen efter kontaktede hotelparret også TDC for at presse på. Torsdag aften cirka kl. 22.30 fik Flemming Strøms kone at vide, at der var en løsning på vej.

- Vi fik at vide, at der står en teknik nede i et hul og svejser kobberledningerne sammen.

Kunne ikke finde tekniker

Det fik Flemming Strøm til at tage bilen og køre rundt i kvarteret for at se om det passede, men han fandt ikke nogen tekniker.

- Der var ikke nogen aktivitet i gang, og det kan jo ikke være på Nørresundby-siden, at der er et kabel, der er brudt, så det må jo være i nærheden af hotellet.

Sagen har givet problemer og klager.

- Vi kan ikke bruge vores telefon, telefax, og vores internet gik ned i går ved middagstid og har ikke virket siden, og det betyder, at vores betalingsterminaler heller ikke virker. Vi har dog en trådløs terminal ved siden, så vi kan få penge i kassen, ellers ville vi have været helt på den.

Klager fra gæster

Gæsterne har klaget over manglende net.

- Nogle skulle arbejde på internettet på værelset, men det kunne de ikke. Vi blev ved med at sige, at vi regner med, at det kommer i gang i løbet af en time, og det er den besked, som vi har fået.

Hotellet har ikke kunnet følge med i bookingerne

- Alle bookinger kommer på internettet eller telefaxen, og det har ikke fungeret.

Måtte ringe til sønnen

I stedet har Flemming Strøm holdt mobillinjen varm til sønnen i Aarhus, der kunne gå ind på nettet og se, hvor mange gæster, der ankommer til hotellet.

En del af tiden har kunder, der har ringet til hotellets nummer via en indtalt stemme fået at vide, at der var problemer med telefonen, og at de kan kontakte Flemming Strøms mobiltelefon. Men da NORDJYSKE Medier fredag ringer ti gange til hotellet får man udelukkende dut-dut lyden retur.

Hotelejeren mener, at teleselskabet hele tiden har holdt ham hen med snak

- Man bliver fuldstændig fejet af med snak, de har selvfølgelig været på kursus i, hvordan man tackler sådan en kunde.

TDC beklager

Hos TDC beklager Mette Marie Rasmussen fra virksomhedens kommunikationsafdeling sagen.

- Vi er frygteligt kede af det, og vi forstår godt, at det er frustrerende, og vi arbejder alt, hvad vi kan på at få kablet tørret.

Årsagen til problemerne er nemlig, at der løbet fjernvarmevand ned i kablerne.

- Sådan et kabel er en ret stor ting, det er ikke bare et lille tyndt kabel, der ligger, det er kæmpestort, og det skal op og tørres med nogle varmelamper, siger hun.

Færdig i løbet af lørdag

Da NORDJYSKE Medier talte med TDC i går var fire teknikere på opgaven, og her forventede man at være færdig i løbet af lørdagen.

- Normalt ville vi have omlagt vores kunder, så de ikke var berørt af det, for kabelfejl er noget ondt noget, som det ofte tager tid at rette.

Det har dog ikke været muligt at omlægge kabeltrafikken i dette tilfælde. I alt er potentielt 111 kunder berørt af nedbruddet. Med hensyn til kritikken af ”den uhørt ringe service”, og at hotelejeren påpeger at han er blevet holdt hen og ringet 12-15 gange, lyder svaret

- Det kan jeg godt forstå, jeg har ikke fået nogen melding på, hvor mange gange, at vi har talt med ham, men selvfølgelig skal han have en ordentlig service, når han ringer ind, det er klart.

Tager tid at tørre

Med hensyn til, at hotelejeren ikke kunne finde den ifølge TDC arbejdende tekniker torsdag aften, lyder svaret, at det kan være op til en kilometer fra hotellet.

På spørgsmålet om TDC ikke i situationen kunne sætte ekstra fut på processen for at hjælpe hotellet, siger hun.

- Det er nogle ret store kabler, som vi taler om, og når det er vådt tager det noget tid at tørre, det er ikke bare sådan lige.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.