EMNER

Hugo viser vejen frem

Aalborgfirma blev verdenskendt for den sjove trold Hugo. Nu er nye spil på vej.

Thomas Nielsen, der er direktør hos Progressiv Media er godt tilfreds med Hugo-succesen. men det er den daglige produktion, der skaber væksten. Arkivfoto.

Thomas Nielsen, der er direktør hos Progressiv Media er godt tilfreds med Hugo-succesen. men det er den daglige produktion, der skaber væksten. Arkivfoto.

"Hvor ska' vi hen du?" Det spørgsmål har Aalborg-virksomheden Progressive Media svaret på: Fremad. Senest er firmaet blevet verdenskendt for at genoplive den søde lille tv-trold, Hugo, som blev kendt i hele Danmark i 90'erne - denne gang er det dog ikke på tv, Hugo dapper af sted på klaskende troldefødder, men på smartphones verden over. Tjener ikke på Hugo Trods Hugos gigantiske succes må Progessive media nøjes med at sole sig i den glans, Hugo kaster af sig. Pengene fosser nemlig ikke ind hos Aalborgselskabet, hver gang spillet downloades til en smartphone eller en Ipad. - For sådan en virksomhed som os, er det vigtigt ikke at løbe en risiko. Derfor laver vi mange projekter, vi får betaling for med det samme. Så får vi vore penge, uanset om det bliver en succes eller ej. Men til gengæld er vi ikke med, når det bliver en kæmpesucces, siger direktør Thomas Nielsen. Rider på Hugo-bølgen Efter en længere årrække med at lave spil til andre, er der dog også dukket et lille ønske op om at skabe de spil, medarbejderne på Progressive Media selv synes kunne være spændende - og lancere dem for fuld skrue med alt, hvad det indebærer. Men det er kun på tegnebrættet, fortæller Thomas Nielsen. Lige nu gælder det om at springe på Hugo-bølgen, og den kommer fræsende for fulde gardiner netop nu. - Vi er meget ordrebaseret, så når ordrerne kommer, så gælder det om at springe på, siger direktøren.