Hund omkom i røgfyldt lejlighed
En brand i en lejlighed i Hjallerup kostede en hund livet
Opdateret 23. maj 2022 kl. 15:01
HJALLERUP: En hund overlevede ikke, da der natten til lørdag udbrød brand i en lejlighed på Søndergade i Hjallerup.
Det var overboen på anden sal, som slog alarm til Nordjyllands Beredskab klokken 00.48.
- Der var ingen hjemme på adressen, da vi ankom, men vi fandt en hund i lejligheden, fortæller indsatsleder i Nordjyllands Beredskab i Brønderslev, Jens Anker Gere.
Lejligheden ligger på første sal i en en ejendom på tre etager. Da brandfolkene ankom, var lejligheden fuld af røg.
- Det er ikke, fordi lejligheden er voldsomt brandskadet, men den er skadet af røgen, siger indsatslederen.
Det er op til politiets teknikere at opklare brandårsagen, men ifølge Jens Anker Gere kunne det se ud som om, at branden er opstået omkring et fjernsyn.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.