Træ & møbelindustri

Hurup Møbelfabrik lytter til studerende

40 studerende fra Teko i Herning giver deres bud på strategien

Adm. direktør Bjarne Schmidt, Hurup Møbelfabrik, har de seneste to og en halv måned været gennem et frugtbart samarbejde med 40 studerende fra Teko i Herning.Arkivfoto

Adm. direktør Bjarne Schmidt, Hurup Møbelfabrik, har de seneste to og en halv måned været gennem et frugtbart samarbejde med 40 studerende fra Teko i Herning.Arkivfoto

- Der vil ske noget meget hurtigt og noget det kommende år, siger Hurup Møbelfabriks adm. direktør Bjarne Schmidt. Og han henviser til samarbejdet mellem Hurup Møbelfabrik og 40 studerende fra Teko i Herning. Blandt andet vil der ske nye tiltag på markedsføringen, men af indlysende grunde han ikke komme nærmere ind på, hvad det kan være. - Men når kunderne har svært ved at komme til os, så må vi komme til kunderne, siger Bjarne Schmidt. Samarbejde med studerende Uddannelsesinstitutionen Teko i Herning uddanner en bredt vifte af unge indenfor handel, design og teknik. Teko har en målsætning om, at de studerende under uddannelsen skal være i et tæt samarbejde med erhvervslivet. Og her kommer Hurup Møbelfabrik ind i billedet. 40 studerende i 10 grupper af hver fire inden for retail management og branding. Adm. direktør for Hurup Møbelfabrik Bjarne Schmidt oversætter de to begreber til butiksindretning og profilering. Formulerede opgaven Opgaven blev formuleret af Hurup Møbelfabrik, og Bjarne Schmidt fortæller, at de studerende fik to og en halv måned til at løse den. - Udgangspunktet var naturligvis Hurup Møbelfabrik, og hvordan vi som møbelfabrik kan blive mere attraktiv for kunderne, og hvordan vi får kunderne i vores butikker til at handle, og dem der handler til at købe mere, forklarer Bjarne Schmidt. Opgaven skulle løses indenfor temaerne oplevelse i butikkerne, markedsføring med henblik på at gøre Hurup Møbelfabrik mere interessant overfor kunderne. Desuden skulle de studerende give bud på, hvordan Hurup Møbelfabrik får fat på andre og nye kundegrupper, og endelig blev der set på begrebet socialt ansvar, som i bund og grund handler om, at man som virksomhed opfører sig ordentligt. Fire spørgsmål - Vi stillede konkret fire spørgsmål, som vil ville have et svar på, og det var skab liv og bliv med hensyn til butikkerne, og det var nye købere og hvem er kunden. Så spurgte vi om, hvordan vi kommer til at tænke utraditionelt, fortæller Bjarne Schmidt. Bjarne Schmidt har netop besøgt Teko for at være med til at bedømme opgaverne. - Det gælder om at turde komme ud af boksen og turde tænke anderledes, og det kan de unge, fordi de ikke er sovset ind i de daglige problemer, og jeg må sige, at det var engagerede og velfunderede opgaver, og det har været en positiv oplevelse, at de studerende har formået at sætte sig ind i hverdagen, siger Bjarne Schmidt.