Hvem er hvor?

9. december 2007 05:00

{ Facebook: Med 57 millioner aktive brugere, er blevet så stort, at det er en bred skare, som bruger siden. Men det er fortsat først og fremmest folk i alderen 20-35, der har mindst en gymnasial uddannelse. Siden bruges både til at holde kontakt med forskellige venner og til at holde netværket med professionelle kontakter ved lige. { MySpace: Over 212 millioner profiler og selvfølgelig en masse typer - en del af profilerne tilhører dog bands, firmaer og alt muligt andet fra himmel til jord - Jesus er eksempelvis på MySpace. Helt overordnet er brugerne yngre og fra et lavere uddannelseslag end Facebook. Musikinteresse og idoldyrkelse har været en vigtig faktor for siden. { Arto: Et danske mødested for helt unge. Målgruppen er fra 12 år og op, og det er primært folkeskoleelever, som bruger siden til at knytte nye venskaber. { LinkedIn: Et slags internetbaseret visitkort. Siden er for voksne, der ønsker at være i kontakt med sit professionelle netværk. Her er ingen eller meget lidt interaktion mellem brugerne. Det handler mest om at have sit cv liggende, så potentielle arbejdsgivere kan se det.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...