Hvem er hvor?

{ Facebook: Med 57 millioner aktive brugere, er blevet så stort, at det er en bred skare, som bruger siden. Men det er fortsat først og fremmest folk i alderen 20-35, der har mindst en gymnasial uddannelse. Siden bruges både til at holde kontakt med forskellige venner og til at holde netværket med professionelle kontakter ved lige. { MySpace: Over 212 millioner profiler og selvfølgelig en masse typer - en del af profilerne tilhører dog bands, firmaer og alt muligt andet fra himmel til jord - Jesus er eksempelvis på MySpace. Helt overordnet er brugerne yngre og fra et lavere uddannelseslag end Facebook. Musikinteresse og idoldyrkelse har været en vigtig faktor for siden. { Arto: Et danske mødested for helt unge. Målgruppen er fra 12 år og op, og det er primært folkeskoleelever, som bruger siden til at knytte nye venskaber. { LinkedIn: Et slags internetbaseret visitkort. Siden er for voksne, der ønsker at være i kontakt med sit professionelle netværk. Her er ingen eller meget lidt interaktion mellem brugerne. Det handler mest om at have sit cv liggende, så potentielle arbejdsgivere kan se det.