Aalborg

Hvorfor ikke droppe den?

Hvad med helt at undlade at bygge den 3. limfjordsforbindelse? Argumenterne er mange, for det er ikke et gratis byggeri, der har været diskuteret, og for at det ikke skal være løgn, har byrådet besluttet at arbejde videre med en af de dyreste modeller, som vil koste langt over en milliard kroner, og hvor Aalborg kommune vel skal betale omkring en tredjedel. Kommunen har en gæld på omkring en milliard kroner, det i sig selv burde gøre anlægsprojekter af den størrelsesorden umulige. Hvad skal vi egentlig med denne 3. forbindelse? Jamen trafikken snegler sig jo af sted om morgenen, synes det bedste argument at være. Vorherre bevares, enhver, som har været på vej ind i f. eks København i en bil om morgenen, vil vide, at Aalborgs morgentrafik fungerer glimrende. Hvis ikke man som trafikant er kommet hjemmefra i god nok tid til, at man kan nå på arbejde, selv om man bliver fanget i en 10 minutters kø på Vesterbro, kommer man nok jævnligt for sent alligevel. Er der stadig trafikanter, der tuder over trafikken i Aalborg, kan de opsøge mig, så giver jeg et stykke papir til øjnene og et glas mælk og en kiks. Vi har ikke brug for at forgælde byen yderligere, bare fordi nogen synes, det er smart at bygge broer og veje som muldvarpen bygger skud i byens haver. Asbjørn Lorenzen næstformand for De Konservative, 6. kreds, Aalborg Vest, Tornstedsgade 5 th., Aalborg, bremner4@yahoo.com