Sæby

Hvorfor kan NT ikke sige undskyld?

HANDICAPKØRSEL:29. marts måtte én af vore bekendte, A.T., vente tre kvarter på en taxa fra NT – handicapkørsel – og kom derfor godt et kvarter for sent til en begravelse i Sæby Kirke. NT beklager "de meget uheldige ture". Dem har de åbenbart flere af. I et svar skriver NT, at de har undersøgt sagen. Citat: "at turen var bestilt til kl. 12.00 fra hjemadressen. K1. 12.18 ringer chaufføren ind til NT og melder den pågældende tur forgæves, (dvs. han kunne ikke finde A.T.) Det kunne godt tyde på, at Danmarksgade 22A, er en adresse, der er svær at finde." Danmarksgade 22A er ikke svær at finde. Det er et nyt byggeri med lejligheder – tydelig skiltning. NT skriver videre: "Alle vognene har kort i bilerne, så de burde være i stand til at finde alle adresser i amtet." Nyt citat:" Efterfølgende bestiller NT's personale en taxi, som først ankommer kl. 12.45. Denne vogn er også forsinket, da den desværre også har probIemer med at finde Danmarksgade 22A. " Når chaufførerne har kort i vognene, skulle de vel kunne finde hovedgaden, ja enhver gade, i enhver by... og så kan man da også finde det rigtige nummer, ellers er NT ikke kompetent til at have opgaven med bl.a. handicapkørsel. Nyt citat: "NT's medarbejder var ikke opmærksom på, at A.T. skulle til begravelse…." Det blev sagt tre gange: da A.T. bestilte taxaen og de to gange hun rykkede for taxaen. Og så kommer næsten det værste: Nyt citat:" NT har ikke mulighed for at rette op på sagen overfor A.T." Nej åbenbart ikke! Selv om NT har både navn og adresse på A.T., kan de altså ikke finde ud at sende hende et brev med en stor undskyldning. De kan nok heller ikke finde ud af at sende hende en buket blomster - eller pengene tilbage. Det er ellers god forretningsskik, men det ved man måske ikke hvad er hos NT. En gang var én af vore venner ude for, at de blomster, de havde bestilt til en begravelse, ikke blev leveret. De henvendte sig bagefter til blomsterhandleren, en halv time senere var blomsterne bragt ud, samtidig med at de fik pengene tilbage. Se, det var god forretningsskik. Mon ikke det er på tide NT strammer sig an og leverer den service, som skatteborgerne har betalt for. Ellers håber vi, at politikerne finder et bedre trafikselskab til at stå for handicapkørselen.