Turisme

IdeNyts Effektpris for tredje gang

Flot hæder til destinationsselskabet Toppen af Danmark.

Tversteds turistchef Anne-Marie Høholt fik pludselig en endagstur til Venedig i Italien, hvor hun som repræsentant for Toppen af Danmarks kampagneudvalg fik tildelt en guldstatuette som et symbol på, at annoncer for Lysets Land i IdeNyt vandt årets effektpris indenfor kategorien ferie. - Men statuetten var for tung at tage med hjem, så rent fysisk har jeg den først på mandag, når de kommer med den. Så må vi bagefter se på, hvor den skal opbevares, siger Anne-Marie Høholt. Ifølge Gallups opfølgende undersøgelser på effekten af annoncer i IdeNyt er siderne om Lysets Land blevet set/læst af 1.096.000 læsere. Dermed havde de en effektværdi på 61 pct. mod 30 pct. i gennemsnit for hele produktgruppen. Det er tredje gang i træk Toppen af Danmark vinder denne effektpris, og denne gang var de nærmeste konkurrenter Destination Bornholm og FDM Travel. - Vi annoncerer 3-4 gange om året i IdeNyt og vi har en rigtig god opbakning fra turisterhvervet i området. Det er et rigtig godt medie for dem. De tilbagemeldinger vi får lyder på, at der er enormt mange telefonopringninger lige efter at annoncen har været i bladet, oplyser Anne-Marie Høholt.