Ikke mere hjemmeliv

Dette var den sidste i NORDJYSKEs serie om danskernes hjemmeliv. De andre artikler i serien om danskernes har været bragt: 28.1.2004: Musikalbummet sprænges i stykker Det store samlede kunstværk, som albummet har repræsenteret i årtier, vil blive knust af efterspørgelsen efter singlehits på nettet. Det vil ændre både det musikalske udtryk og den menneskelige identitet. 28.1.2004: Nye toner i hjemmet Mange danskere køber musikudstyr og indretter studier i pulterkammeret. Flere etablerede kunstnere udnytter også den specielle akustik, der opstår bag hjemmets fire vægge. Danskerne er teknologisk forsøgskaniner Danskerne er vilde med teknologi, og derfor prøver store virksomheder deres produkter af på os. Fra mirakel til makværk En baggrundshistorie om de utallige teknologiske flop, der har været gennem tiden, og hvorfor danskerne alligevel stadig er klar med pungen, når en virksomhed råber mirakel om sit seneste produkt. 4.1.2004: Nordjysk værdieksport Masser af tid med familien og gør-det-selv arbejde i hjemmet. Sådan er nordjyder, hvis man skal tro reklamebureauerne, og de nordjyske værdier breder sig til hele landet, fortæller en sociolog. 18.1.2004: Reklamer indtager nye territorier Nu er de også i computerspil, bøger og musik. Produktplaceringer, hvor firmaer betaler for at få sit navn vist eller nævnt, forekommer ikke længere kun i Hollywoodfilm. 22.1.2004: Det store kunsttyveri Film, musik og bøger minder ofte om noget, vi har set eller hørt før. Uundgåeligt, siger kunstnerne. Grænseområdet mellem inspiration og tyveri er en jungle, mener en jurist.