Turisme

Investeringer for flere mio.

Luksuspladser og ny servicebygning til sæson 2006

HVORUP KLIT:Det er blot trejde sæson, Kurt Lemvard, Tommy Jensen og Brian Hansen driver Løkken Klit Camping, men der er allerede brugt adskillige millioner kroner på at shine pladsen op. Og i år venter endnu et stort greb i tegnebogen, når der skal etableres en 500 kvadratmeter stor servicebygning med børnebad, køkken og 60 nye luksuspladser. Kurt Lemvard forventer der skal investeres i alt syv mio. kr. i år, og det er en nødvendighed, siger han. - Skal man have fat i børnefamilierne, der er vant til hotel og luksussommerhuse, skal campingpladsen også have de lukusfaciliteter, ellers kan vi ikke følge med som overnatningsform, siger han. Campingpladsen er nok bedst kendt for at huse "Fucking Fed Ferie", men beachcampen udgør blot en lille del af den store plads. Børnefamilierne udgør klart den største gruppe, og det vidner de seneste investeringer også om. Siden 2003 er der brugt 20 mio. kroner på blandt andet et vandland med bølgebassin og rutschebaner, en servicebygning med et supermoderne og lyst køkken, badefaciliteter til voksne og et meget baderum i "børnehøjde". Bruserne er udformet som andenæb og selve kabinen forestiller et træ. Bruseområdet er hævet op i en højde, så forældrene ikke behøver at bøje sig ned for at vaske børnene. - Det er meget populært og det er også baggrunden for, at det, vi laver i den nye servicebygning, bliver større, siger Kurt Lemvard. Pladsen udvider også med 60 luksuspladser, så der totalt set bliver 120 pladser af slagsen. Det er pladser, der er lidt større end de andre, der er strøm, afløb og vand på pladsen og desuden er der kabel-tv med 12 kanaler og trådløst internet. I det hele taget er alle pladsens nye tiltag primært rettet mod børnefamilier, og det var også baggrunden for, at pladsen i syv uger af den forgange sæson havde allieret sig med en "guide". Hver dag stod hun for at lave tre forskellige aktiviteter som eksempelvis ansigtsmaling og skattejagt og det initiativ kommer igen næste år, fortæller Kurt Lemvard. - Vi har bevidst valgt en voksen dame (red. omkring 40 år) for at forældrene skulle føle sig trygge og på den måde har forældrene også mulighed for lidt tid til dem selv, Og vi må sige, at det har været en kæmpesucces, siger Kurt Lemvard, der gerne ser, at der er plads til, at både kan de unge og børnefamilierne kan være på pladsen. Vigtig for fødekæden Han mener nu heller ikke, at de unge generer det øvrige gæster på pladsen og han advarer desuden mod, at man helt udelukker unge i turistbilledet. - Det er dels dem der har flest penge, i legetøjsbutikken i Løkken er der er en luksusbademadras til 700 kr. - tror du det er børnefamilierne, der køber såden én? Nej det er de unge, der skal have sådan en med på stranden. Dels er de unge også vores rekrutteringsgrundlag. Hvis ikke vi har turisterne som unge risikerer vi, at de ikke vender tilbage, når de selv får familie. Fjerner man ét led er jeg bange for, at man fjerner fødekæden, siger Kurt Lemvard.