Frederikshavn

It-netværk for metal- firmaer vokser hastigt

Målet er at have hvert femte firma som medlem

HJØRRING:Nogle falder fra, men flere kommer til, og det har gjort Metal Supply til landets hurtigst voksende it-netværk for metalindustrien med 340 medlemmer og hele 2641 modtagere af det tilknyttede nyhedsbrev. - Netop nyhedsbrevet er noget vi nyder godt af hver dag, siger direktør Morten Vestergaard fra et af de tilknyttede firmaer, Vestergaard Marine Service i Frederikshavn. Via medlemsskabet har dette firma og de øvrige virksomheder adgang til både en vare-, job- og virksomhedsbørs, et kontakt- og vidensforum samt kurser på IT-værkstedet hos EUC Nord. Netop EUC Nord var en af initiativtagerne til portalen, der også havde opbakning fra Vendsyssel Udviklingsråd og HK Uddannelsescenter Vendsyssel, da den blev skabt for et par år siden. Selve driften af portalen er lagt i hænderne på det aalborgensiske it-firma Industri Supply, der på flere leder arbejder for fremstillingsindustrien. Her oplyser webredaktør Hanne Marie Lou, at hensigten er hele tiden at udvikle portalen, så den opfylder medlemmernes krav: - For eksempel gør vi hen ad vejen søgesystemet mere finmasket, så man kan søge mere og mere specifikt efter de varer, ydelser og firmaer, man vil i kontakt med. Hanne Marie Lou oplyser, at et årsabonnement på portalen koster 5800 kroner plus en engangsudgift på 975 kroner for oprettelsen, og det er der som nævnt flere og flere, der ofrer. Målet er have 1000 medlemmer ud af landets 5500 metalindustrier tilknyttet, og det forventes, at man når op på 400 inden årets udgang. - Samtidig med det stigende medlemstal oplever vi også, at interessen for at annoncere i nyhedsbrevet og på selve portalen er stigende, ikke bare i metalindustrien, men også blandt firmaer som vil sælge produkter og ydelser til denne industri, nævner Hanne Marie Lou. Hos et af medlemmerne, Vestergaard Marine Service i Frederikshavn, regner man dog ikke med at forny abonnementet, når det nuværende udløber: - Ganske vist nyder vi godt af nyhedsbrevet, som vi læser hver dag, men handelsdelen har vi ikke den store glæde af. Som maritim virksomhed falder vi nok også lidt ved siden af portalens målgruppe, medgiver direktør Morten Vestergaard. - Vi har haft glæde af at sende en pressemeddelelse ud via nyhedsbrevet, vi har haft folk på kursus og enkelte gange har vi søgt efter maskiner på portalen. - Desuden kan vi da håbe, at der er nogle, der finder os på den måde, men specielt for vores virksomhed kan vi konstatere, at andre portaler, hvor vi passer bedre ind, giver os større udbytte, siger Morten Vestergaard.